Istnieje ponad miliard użytkowników Facebooka na całym świecie. W samej Polsce jest już ich ponad 13 milionów. Na pewno są wśród nich także twoi klienci, dlatego czas najwyższy, abyś i ty zaczął do nich przemawiać.

Data dodania: 2014-01-26

Wyświetleń: 1303

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pierwszym etapem marketingu na Facebooku jest stworzenie profesjonalnego profilu firmy. Uzupełnij go o wszystkie najważniejsze informacje, dodaj odpowiednie zdjęcie w tle oraz awatar. Sprawdź jak działa konkurencja, a następnie rozpocznij komunikację, pamiętając o tym, że wszystko do dodajesz do cyberprzestrzeni pozostanie w niej na zawsze. Jak działać, aby nie bać się o ból głowy? Oto kilka sprawdzonych rozwiązań:

1. Połącz Facebooka ze stroną WWW

Strona WWW, którą na pewno posiadasz to podstawowe miejsce, z którego korzystają twoi klienci szukając o tobie informacji. Daj im szansę dowiedzieć się także tego, że masz profil na Facebooku. Dodaj do jej kodu html odpowiednią wtyczkę społecznościową, za pomocą której goście strony będą mogli polubić twój fanpage oraz przyjrzeć się przebiegającej na niej komunikacji.

2. Zdjęcia to podstawa

W swojej komunikacji na Facebooku musisz pamiętać o podstawowej rzeczy – ludzie odbierają to medium oczami! Dlatego też musisz dostarczać im ciekawe WIZUALNIE treści, do których sami wcale lub  z wielkimi trudnościami by dotarli. Pokazuj im świat i rzeczy, o którym chcieliby się dowiedzieć. Najlepiej posłużą do tego zdjęcia oraz specjalnie przygotowane grafiki. Staraj się korzystać z własnych materiałów, gdyż to one mają największą wartość. Coś co już tysiące razy pojawiło się w sieci, ma o wiele słabsze oddziaływanie niż fotografia nawet sprzed kilkudziesięciu lat pokazująca twoją firmę u jej powstania.

3. Promuj to co najlepsze

Po okresie eksperymentów z dodawaniem różnych form postów, który trwa mniej więcej miesiąc lub dwa, wiesz już na czym stoisz. Postaraj się przeprowadzić analizę ich skuteczności. Oceń ją na podstawie podstawowych danych otrzymanych z systemu Facebooka (polubienia, komentarze i udostępnienia). Zsumuj uzyskane wartości dla poszczególnych rozwiązań. Na tej podstawie możesz już ocenić wstępne efekty swoich działań, a także zaplanować dalszą kampanię stosując najlepsze możliwe działania.

4.  Bez reklamy nie ma sukcesu

Założenie fanpage`a, czyli strony fanowskiej na Facebooku jest darmowe, jednak z powodu coraz większej ilości treści jaka się w nim znajduje, jego twórcy wprowadzili pewne obostrzenia, jeśli chodzi o dobieralność komunikatów do potencjalnych odbiorców. Aby móc obejść ten filtr, należy zakupić u nich specjalny pakiet reklamowy. Co ciekawe, jego koszt nie jest wysoki, a grupa osób, do której możemy dotrzeć naprawdę znaczna. Możemy ją dobierać pod względem wielu cech (płeć, wiek lokalizacja i najciekawsze – zainteresowania), co pozytywnie wpłynie na zasięg naszej kampanii.

5. Aplikacje ubogacają!

Istnieje wiele narzędzie marketingowych, które wspierają działania na Facebooku. Większość z nich jest bardzo kosztowych, jednak dostępne są już na rynku – nawet za kilkadziesiąt złotych – doskonałe rozwiązania, które pomogą ci osiągnąć zamierzony sukces. Za ich pomocą przeprowadzisz ciekawy konkurs, roześlesz do fanów mailing albo dostarczysz im kody rabatowe. Stosuj je, aby twój profil żył pełnią życia.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena