Pozycjonowanie stron internetowych jest elementem marketingu internetowego czyli używanie Internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama "pay per click", reklama banerowa, email marketing, affi...

Data dodania: 2008-05-09

Wyświetleń: 4163

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pozycjonowanie stron internetowych jest elementem marketingu internetowego czyli używanie Internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Na marketing internetowy składa się tzw. reklama "pay per click", reklama banerowa, email marketing, affiliate marketing, reklama interaktywna, optymalizacja stron, blog marketing, buzz marketing, product marketing i blogowanie. Tak też się stało, że marketing internetowy jest częścią tzw. e-commerce czyli handlu elektronicznego. E-commerce i marketing internetowy stał się popularny głównie za sprawą coraz powszechniejszego dostępu do Internetu. Badania dowiodły, że ponad jedna trzecia użytkowników Internetu dokonuje zakupów w sieci. Pozycjonowanie stron składa się na proces marketingu internetowego. Częścią pozycjonowania stał się także proces optymalizacji stron internetowych, czyli dostosowanie i zoptymalizowanie treści i kodu strony internetowej lub całego serwisu zwanego witryną, pod określonym kątem. Optymalizację strony można podzielić na optymalizację kodu strony i optymalizację treści, zawartości.

Samo pozycjonowanie stron z języka angielskiego Search engine optimization - SEO lub Web Positioning to działania zmierzające do wypromowania danego serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych. Najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce pod kątem których pozycjonerzy i właściciele serwisów optymalizują strony jest oczywiście Google. Zajmują się tym także firmy oferujące projektowanie stron. Marzeniem każdego posiadacza strony jest pierwsza pozycja w tej właśnie wyszukiwarce.

W przypadku większości popularnych programów do zarządzania treścią (CMS - czyli tak zwanego Content Managment System) optymalizację treści może przeprowadzić z ich poziomu. Optymalizacja kodu wymaga najczęściej ingerencji w kod skryptów, edycje źródła strony. Optymalizację możemy podzielić na optymalizacje pod kątem prędkości wyświetlania się strony (objętości kodu), optymalizację pod kątem zgodności ze standardami (prawidłowej walidacji) oraz pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe (metatagi, hierarchia nagłówków). A także optymalizację treści - tak zwanego contentu strony, czyli: Optymalizacja pod kątem używania przez osoby niepełnosprawne na przykład odpowiednie ułożenie kolejności w treści, pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe czyli odpowiednie zaznaczenie słów kluczowych, ustalenie hierarchii nagłówków, ustalenie gęstości występowania słów kluczowych - jest to bardzo ważny proces, oraz pod kątem przystępności dla użytkownika czyli uwypuklenie elementów istotnych, rozróżnienie elementów odrębnych logicznie.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena