1 głosów
Pobierz artykul
1 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
1029 razy czytane
0 przedrukowany
Creative Commons Licencja

Nikomu, kto choćby pobieżnie interesuje się tematyką e-sklepów od zaplecza nie trzeba platformy Prestashop przedstawiać, ponieważ to chyba najpopularniejsze, a na pewno jedno z najchętniej wybieranych rozwiązań do prowadzenia sklepów internetowych. Jedną z wielu zalet Prestashop jest możliwość zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu.

Img

Zanim w ogóle zainteresujesz się tą funkcją, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest ci to potrzebne. A będzie, kiedy w swoich różnych sklepach sprzedajesz te same produkty, ale na przykład mają one różne ceny (jak w sklepie głównym i outlecie). Druga sytuacja to taka, w której z jakichś powodów chcesz zmusić klientów do założenia kont w kilku sklepach, aby mógł tam dokonać zakupów, ale towary nadal pozostają takie same. Wspólny panel kontrolny dla wszystkich sklepów na pewno ułatwi pracę.

Prestashop daje możliwość profesjonalnego zarządzania sklepami: możesz poszczególne parametry, na przykład ceny towarów, przypisać albo do jednego sklepu, albo do pewnej ich grupy, albo do wszystkich jednocześnie. Tak samo możesz zarządzać przydziałami pracowników oraz przynależnością klientów. Są oczywiście takie parametry, które możesz ustalić wyłącznie dla poszczególnych sklepów, ale już nie dla grup, na przykład zasady dotyczące przyznawania zniżek lub obsługi konkretnych walut.

Środowisko multisklepowe, bo tak się to nazywa, aktywuje się jednym kliknięciem i od tego czasu można wszystkimi sklepami zarządzać z jednego panelu: jeśli wprowadzisz opis produktu oraz zdjęcia, pojawią się one jednocześnie we wszystkich sklepach, jeśli spłyną nowe zamówienia, zobaczysz je we wspólnym panelu podglądu (oczywiście z funkcją filtrowania zamówień pod kątem wszystkich możliwych kryteriów). To zdecydowanie ułatwia pracę z wieloma sklepami – nie musisz już kopiować i wklejać opisów, od nowa dodawać zdjęć produktów, przelogowywać się, aby podejrzeć korespondencję z klientami: wszystko jest w jednym, znanym ci już wcześniej panelu Prestashop-a. Z panelu kontrolnego możesz też zarządzać sklepami i grupami sklepów, a także oczywiście dodawać kolejne. Jest tutaj tylko jedna opcja, której nie będziesz mógł nigdy cofnąć: współdzielenie danych klientów. Jeśli raz to umożliwisz, nie będziesz mógł tej opcji wyłączyć, a twoi klienci zalogują się we wszystkich sklepach, korzystając z tych samych danych do logowania – teoretycznie jest to wygodne, ale w wielu sytuacjach może być niepożądane, dlatego przemyśl swoją strategię sprzedażową, zanim dokonasz tu jakichkolwiek zmian.

Licencja: Creative Commons