0
głosów
- +

Newsletter - z czym to się je?

Autor:

Aktualizacja: 11.03.2014


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 787 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Newsletter jest jednym z typów e-mail marketingu. Stanowi on rodzaj biuletynu, który dociera do odbiorców za pomocą poczty elektronicznej. Brzmi dość banalnie, jednak zadanie stojące przed osobą, która wybrała tę formę marketingu, nie jest wcale proste. Wymaga ono bowiem wielu czasochłonnych czynności, aby stać się skuteczną.


Do czego dążysz?

Na wstępie zastanów się jaki jest twój cel. Z założenia, zadaniem newslettera jest budowa relacji między twoją firmą, a konkretnymi odbiorcami. Zapewnia on więc lojalność w stosunku do marki, jak również kształtuje jej wizerunek w oczach grupy docelowej. To oczywiście ma swoje odzwierciedlenie w wielu korzyściach: od większej efektywności działań firmy po dużą sprzedaż. A te, stanowiąc efekt końcowy, są zależne od osób, do których kierujesz komunikat - możesz przecież pisać zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. Pamiętaj jednak, że za każdym razem, zawartość twojego newslettera powinna odbiorców absorbować, bo to prowadzi do osiągnięcia rezultatów.


Adresy

Gdy już znasz swój cel, zastanów się nad kontaktem z odbiorcą. Czy posiadasz adresy e-mail swojej grupy docelowej? Jeśli nie, przed tobą są dwie drogi do ich zdobycia. Pierwsza jest bardzo prosta i szybka – kupujesz bazę adresów od specjalizującej się w ich sprzedaży firmy. Wiedz jednak, że nie są one najlepsze jakościowo i najprawdopodobniej odbije się to na skuteczności twoich działań. Drugie wyjście stanowi naturalne stworzenie bazy adresów. Jest ono bardziej czasochłonne, ale przynosi większe efekty. Wybierając to rozwiązanie koniecznie działaj zgodnie z polskim prawem. Zanim więc zapiszesz dany adres do swojej listy, zdobądź zgodę jego właściciela na otrzymywanie od ciebie wiadomości drogą elektroniczną. Pomoże ci w tym właściwie sformułowana polityka prywatności czy informacja przy formularzu przystąpienia do newslettera. Twój odbiorca powinien mieć także łatwy dostęp do możliwości zrezygnowania z tej usługi.


Tuż przed wysyłką

Po zdobyciu listy kontaktów i napisaniu dla nich interesujących treści nastawionych na osiągnięcie danego celu, pozostała wysyłka. Jednak za nim do tego przejdziesz, spójrz jeszcze raz na swój newsletter. Czy nie zawiera on zbyt dużej ilości linków lub konkretnych fraz i słów kluczowych? Pamiętaj, że poczty elektroniczne zawierają filtry antyspamowe, które odrzucają tego typu informacje. Jeśli twoja wiadomość będzie technicznie źle sformułowana nie trafi do pożądanej przez ciebie skrzynki odbiorczej.


Przy prawidłowym korzystaniu, newsletter może być bardzo skutecznym typem e-mail marketingu. Jeśli chcesz zapewnić sobie dobrą organizację, możesz skorzystać z usług obecnych na rynku intuicyjnych programów do wysyłania newsletterów i mailingu. Na pewno ułatwią ci one zadanie.

Lista Tagów: newsletter, mailing

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij