1
głosów
- +

Czy warto pić wody smakowe?

Autor:

Aktualizacja: 21.11.2013


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 953 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Czy warto pić wody smakowe?

W sklepach spotykamy wiele wód mineralnych i często nie zastanawiamy się nad tym, która z nich będzie dla nas najlepsza i najzdrowsza, a bez wątpienia powinniśmy. Okazuje się bowiem, że woda wodzie nie jest równa. Co z wodami smakowymi? Czy warto je pić, czy są tak samo zdrowe?


Jak wiadomo, woda to najzdrowszy napój, jaki tylko można sobie wyobrazić. Gasi pragnienie, oczyszcza i nawadnia cały organizm. Niektórzy jednak nie przepadają za jej smakiem i zastępują ją wodami smakowymi. Niestety, woda smakowa nie jest już tak samo zdrowa jak naturalna woda mineralna. Zawiera ona wiele dodatków, substancji konserwujących, a także słodzących. Często dodaje się do niej sztuczne słodziki, a to na pewno nie jest zdrowe dla naszego organizmu. To nie oznacza jednak, że ten, kto je lubi, powinien wyeliminować je ze swojej diety na dobre, ale może warto zastanowić się nad ich ograniczeniem?

Wybierając wodę smakową zwróć uwagę na jej skład – wybierajmy zawsze wody, w których jest najmniej dodatków. Trzeba zwrócić także uwagę na to, czym są słodzone. Decyduj się zawsze na te z dodatkami naturalnych soków, bez konserwantów, które, jak wszystkim wiadomo, nie należą do najzdrowszych i najlepiej tolerowanych przez nasze ciało substancji.

Jeżeli jednak możesz, to pij klasyczne wody mineralne, które z pewnością są zdrowsze. Jeśli potrzebujesz odmiany, spróbuj stworzyć swoje własne wody smakowe na bazie zdrowej mineralnej i dodatków ulubionych owoców. Do wody wrzuć po prostu kilka plasterków cytryny lub limonki lub zupełnie inny owoc, na który akurat masz ochotę. Jeśli lubisz miętę, dodaj kilka jej listków, a zwykła woda zmieni swój smak na bardziej orzeźwiający, zachowując wszystkie swoje właściwości.

Jeżeli liczysz kalorie lub akurat jesteś na diecie, nie daj się zwieść i wmówić sobie, że: „Woda to woda” i ta smakowa też nie ma żadnych kalorii – to kłamstwo. Wody smakowe mogą zawierać nawet do 300 kalorii na 1.5 litra. Fałszem byłoby stwierdzenie, że smakowe wody mineralne są bardzo niezdrowe, jednak zwykłe z pewnością są zdrowsze i korzystniejsze dla całego Twojego organizmu.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij