Umieć pisać i umieć pisać dobrze to dwie różne rzeczy. Nie chodzi nawet o błędy językowe, bo te poprawiają edytory tekstu, ale o zwykłe, codzienne lekkie pióro - umiejętność przydatną w biznesie.

Data dodania: 2013-11-12

Wyświetleń: 1264

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zaklinanie rzeczywistości to zadanie nietrudne, zwłaszcza w dobie internetu, gdzie opublikować tekst jest łatwiej niż zjeść śniadanie. Tak samo jednak, jak w przypadku śniadania, tak w przypadku tekstu, to przygotowanie może być najtrudniejsze, jeśli efekt ma być do przełknięcia.

Marketing internetowy opiera się przede wszystkim na tekstach. Oczywiście są inne metody promocji, ale większość z nich i tak ma skuteczność powiązaną z charakterystyką jakiegoś tekstu. Stąd też dziwi mnie niezmiernie, że tymi wszystkimi tekstami jakoś nikt się nie chce zająć „na serio”.

Napisanie artykułu pozycjonerskiego, który będzie nie tylko pozycjonował, ale także promował i informował, jest na pewno trudniejsze niż wygenerowanie kilku automatycznych tekstów z mieszarki, ale tekstami opartymi na doborze synonimów (jeśli automatycznym, to jeszcze niezbyt trafnym na dodatek) nie da się zainteresować żadnego czytelnika. Dobry tekst jest prawie tak samo cenny, jak zadowolony klient. Warunek jest jeden- ktoś ten tekst musi przeczytać. To właśnie druga bolączka dzisiejszego pozycjonowania. Strony zapleczowe i inne wykorzystywane dla potrzeb SEO są tak mizernej jakości, że Google robi wszystko, żeby ich nie prezentować - słusznie zresztą. Jeśli jednak nikt tekstu nie czyta, traci on więcej niż połowę potencjału. Link wprawdzie jest, więc i pozycja może z czasem podskoczy, ale nie wzrośnie świadomość marki, rozpoznawalność usługi, nie będzie działał marketing, a to wielka strata, którą zresztą można łatwo w złotówkach zmierzyć.

Nowe metody pozycjonowania powinny bazować na tekstach, które warto przeczytać. Wtedy dopiero w pełni wykorzysta się pełną moc słowa pisanego. Najpierw jednak trzeba trochę poczytać, bo nic tak nie rozwija umiejętności pisania, jak czytanie cudzego tekstu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena