0
głosów
- +

Inulina na problemy z trawieniem i zaparcia

Autor:

Aktualizacja: 03.06.2013


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 749 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Inulina, to składnik obecny w wielu produktach spożywczych. Oczyszcza organizm i ułatwia odchudzanie.



Jeżeli jesteś osobą, która narzeka na problemy trawienne, problemy z zaparciami, a poza tym tyjesz, masz mało energii i niedobory minerałów, to wszystkie te problemy może rozwiązać inulina.

Jest ona naturalnym węglowodanem złożonym, który sam nie ulega strawieniu, ale ma wiele cennych właściwości, które są korzystne dla układu pokarmowego.

Jest to naturalny prebiotyk, który stymuluje rozwój pożytecznych bakterii jelitowych, takich jak Lactobaccillus czy Bifidobacterium.

Uwaga! Są one niezbędne dla prawidłowego trawienia i dobrego wykorzystania składników odżywczych.

Inulina zaliczana jest też do błonnika pokarmowego i ma właściwości oczyszczające i regulujące pracę układu pokarmowego.

Uwaga! Inulina normuje delikatnie pracę jelit i nie powoduje ich podrażnienia. Obniża też pH jelita grubego, przez co ogranicza procesy gnilne.

Zmniejsza też poziom cholesterolu we krwi,a  tym samym pomaga m.in. w zapobieganiu miażdżycy, a także innych chorób układu krążenia.

Skutecznie obniża stężenie glukozy we krwi,  a stabilizacja glukozy znacznie zwiększa szanse na uniknięcie cukrzycy, która obok miażdżycy jest kolejną groźną chorobą cywilizacyjną.

Inulina może też hamować apetyt, zwiększać odczuwanie sytości oraz wpływać na zmniejszenie ilości przyjmowanych pokarmów, co ma znaczenie przy odchudzaniu.

Zwiększa także wchłanianie składników mineralnych, a szczególnie wapnia i magnezu, a to wpływa na mineralizację i gęstość kości.

Inulina zalecana jest wiec jako składnik diety zapobiegającej osteoporozie.

Gdzie szukać inuliny?

Występuje ona m.in. w cykorii, cebuli, szparagach, karczochach,a  także ziarnach zbóż, np. jęczmieniu.

Dlatego warto wzbogacać w te produkty swoją dietę.

Łatwo dostępna jest inulina w proszku, która ma przyjemny, słodkawy smak i można jej używać np. do zagęszczania zup i sosów, naleśników, omletów oraz wszelkich ciast i deserów (np. kremów).

Obniży nieco ich kaloryczność.

Można też sięgnąć po produkty spożywcze z inuliną, np. smaczne i pełne wartości odżywczych musli lub batoniki, które świetnie sprawdzają się w roli pysznej przekąski.

Lista Tagów: zdrowie, zaparcia, trawienie

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij