Minęły już czasy „jedno życie, jedna praca, jeden zawód”. Zmieniamy pracę jak kanały w telewizji. Nikt nam jednak nie wręczył pilota.

Data dodania: 2013-05-20

Wyświetleń: 988

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

I nawet jeśli oswoiłeś się ze zmianą i jesteś przekonany, że dasz sobie radę w  całkiem nowej profesji. Nawet jeśli wierzysz, że doświadczenie i wiedza, jaką zdobyłeś dotychczas jest przydatna z punktu widzenia nowego zawodu. Nie jest łatwo przekonać pracodawcę, że mimo „niestandardowego” doświadczenia jesteś najlepszym kandydatem na nowe stanowisko w nowej firmie lub branży. Dopóki nie zdobędziesz nowych doświadczeń, w porównaniu z innymi będziesz oceniany jako nowicjusz.

Spójrz na swoje dotychczasowe doświadczenie okiem pracodawcy. Musisz mu dowieść, że twoja dotychczasowa kariera naturalnie przechodzi w nową. I przekonać, że twój ruch nie jest spontanicznym, chwilowym widzimisię bez wyraźnego celu i kierunku.

To ważne abyś potrafił zrównoważyć brak doświadczenia umiejętnościami i osiągnięciami, które mają znaczenie dla nowej ścieżki zawodowej.

Zacznij od cv

Znajdź wspólny motyw dla dotychczasowej i docelowej ścieżki i zbuduj dokument wokół tego motywu. Przykład? Chcesz z marketingu przenieść się do HR – zacznij uwypuklać różne aspekty związane z pracą z ludźmi w organizacji. Przypomnij sobie wspólne projekty z działem HR. Albo elementy związane z zarządzaniem ludźmi w projektach, które zrealizowałeś. Ludzie, rozwój, komunikacja – to słowa klucze w obydwu profesjach.

Jeśli brałeś udział w szkoleniach HR, lub uzupełniłeś wykształcenie, zastanów się czy nie warto sekcji Edukacja umieścić przed sekcją Doświadczeniezawodowe. Taki zabieg może zachęcić rekrutera do przyjrzenia się bliżej twojemu doświadczeniu.

Zastanów się, jakie doświadczenia i umiejętności typowo marketingowe mogą przydać się pracodawcy na stanowisku, na które aplikujesz. Zamieść je w CV. W ten sposób pozytywnie wyróżnisz się z grona kandydatów bardziej od ciebie doświadczonych w HR.

Rekruter zwróci uwagę na umiejętności, które można łatwo przenieść z jednego zawodu do drugiego jeśli nie skupi się od razu na historii dotychczasowych stanowisk i obowiązków. Możesz to uzyskać poprzez hybrydowy układ cv. Historię swojego zatrudnienia umieścisz na przykład za sekcją związaną z umiejętnościami, profilem, celem zawodowym i wykształceniem.

CV hybrydowe umożliwia ci podkreślenie tych aspektów twojego doświadczenia, które są ważne z punktu widzenia nowej pracy.

Przygotuj strategię rozmowy z selekcjonerami

Bądź przygotowany na pokazanie słabszych stron lub braków w doświadczeniu w pozytywnym świetle. Przykład? Kilkuletnia praktyka w marketingu może bardzo pomóc w dziale HR przy tworzeniu kampanii informacyjnych dla pracowników, poszukiwaniu kandydatów podczas rekrutacji, przekładaniu języka formalnego, często prawniczego, na język zrozumiały dla pracowników. Nie mówiąc już o ogranym marketingu wewnętrznym…

Przeszukaj sieć pod kątem języka typowego dla branży, która cię interesuje. Nie chodzi o to abyś zaczął używać żargonu, ale chcesz go poznać. Słowa klucze pomogą ci w lepszym zaprezentowaniu się jako dobry kandydat.

Przypomnij sobie  sytuacje kiedy podejmowałeś nowe wyzwania. Momenty, które wymagały od ciebie poznawania nowych ludzi, zwyczajów, uczenia się nowych obowiązków. Pokaż, że zmiana to twój żywioł.

W końcu 80% pracy w biznesie niezależnie od działu, czy branży opiera się na tych samych zasadach: współpracy z ludźmi, realizowaniu celów, radzeniu sobie z trudnościami.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena