Facebook, Myspace, Twitter – każdy z nas zna platformy zrzeszające internautów. Ich rola w obecnych czasach jest ogromna: pozwalają nie tylko na szybki kontakt, ale również na informowanie bliskich i przyjaciół o tym, co aktualnie u nas słychać. Czy portale społecznościowe są równie przychylne firmom? 

Data dodania: 2013-03-19

Wyświetleń: 1395

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Portale społecznościowe - przyszłość marki?

W czasach szerokiego dostępu do internetu portale społecznościowe na stałe weszły do naszego codziennego życia. Dzięki nim nie tylko utrzymujemy stały kontakt ze znajomymi, ale również informujemy ich o zmianach w naszym życiu, dzielimy się zainteresowaniami, śledzimy poczynania ulubionych muzyków czy aktorów oraz na bieżąco jesteśmy z nowościami dotyczącymi ulubionych seriali. A to tylko wierzchołek góry lodowej! Facebook stał się narzędziem społecznym, umożliwiającym kontakt bez wychodzenia z domu i bez wykonywania telefonów. Są tego dobre i złe strony. Faktem jest jednak, że liczba zainteresowanych portalami społecznościowymi stale rośnie, a funkcje tych witryn obejmują coraz więcej dziedzin naszego życia. Nic więc dziwnego, że również wielkie marki postanowiły iść z duchem czasu i zainteresować się tym tematem. Rezultaty były zaskakujące...
 
Social media
 
Social media to najogólniej mówiąc narzędzie marketingowe, w którym siła reklamy nierozerwalnie związana jest z wiarygodnością przekazu. Firmy postanowiły wykorzystać to, co oferują media społecznościowe: możliwość szybkiego kontaktu i nawiązania bliskiej relacji ze swoim potencjalnym klientem. Służy to nie tylko wzrostowi słupków sprzedaży, ale również do wzmocnienia wizerunku firmy. Specjaliście od SC doskonale zdają sobie sprawę, że jeśli tylko „wstrzelą” się w gusta swoich fanów, poprzez „lajki”, udostępnienia oraz komentarze przyciągną oni kolejnych zainteresowanych. Posiadanie swojego fan page na Facebooku to również możliwość darmowej reklamy oraz badania opinii swoich klientów. Prezentowanie nowych produktów, ankiety, liczne konkursy oraz stały kontakt ze swoimi fanami to podstawa. Marketing społecznościowy daje wyjątkową możliwość nawiązania bliskiej więzi z konsumentem – jest to szczególnie ważne w przypadku firm, które swoje produkty kierują do grupy osób w przedziale wiekowych 17-35 -  to oni bowiem najczęściej korzystają z usług portali społecznościowych. Co ważne, media te pozwalają na reagowanie na wszelkie pytania oraz wątpliwości w czasie rzeczywistym – moderacja profili to zajęcie wymagające dużego nakładu pracy, który jednak może się opłacić. Fani, widząc, że marka ma poważne podejście, odwdzięczą się, polecając produkt swoim znajomym. To właśnie siła social media. Pamiętać należy jednak, że social media to nie tylko działania na Facebooku – to również blogi, strony internetowe.
 
Zaćwierkaj o promocji
 
Dzięki mediom społecznościowym marketing firm wszedł na zupełnie nowy poziom. W związku ze stale rozwijającymi się technologiami możemy liczyć się z tym, że proces ten się utrzyma, a większość działań marketingowych zostanie przeniesiona do świata wirtualnego. Pomogą w tym nie tylko portale społecznościowe, ale również  platformy takie jak YouTube.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena