0
głosów
- +

Odpowiedni dobór pracowników

Autor:

Aktualizacja: 25.01.2013


Kategoria: Praca / Praca


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1559 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Rekrutacja pracowników do firmy to zawsze pewien rodzaj nadziei na zatrudnienie odpowiedniego pracownika, który swoim zaangażowaniem i podejściem do pracy pomoże firmie osiągnąć sukces na rynku. Rekrutacja powinna zatem odbywać się w profesjonalnej atmosferze i z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych zasad.


O sukcesie firmy decydują głównie jej pracownicy, dlatego istotne jest by przy procesie rekrutacji dobrze ocenić potencjał każdego kandydata na dane stanowisko. Zawsze korzystniej jest szukać osoby, która posiada takie umiejętności jakie są wymagane na stanowisku, o które się ubiega, wiele także zależy od doświadczenia, oraz cech osobowości.

Każdy pracownik posiada wiedzę i umiejętności, które należy kształcić i rozwijać. Dlatego kluczową sprawą jest rzetelna ocena kompetencji. Poprzez takie badanie pracownik dowiaduje się czego oczekuje od niego pracodawca, a także co może zrobić aby lepiej sobie radzić w pracy. Rośnie dzięki temu nie tylko motywacja wśród zatrudnionych, lecz także możliwość i wizja późniejszego awansu. Pracodawca powinien zdecydować jakie cechy są dla niego najważniejsze, przy czym ważne jest odpowiednie zdefiniowanie wybranych kompetencji i uwarunkowań.

Wiele tutaj zależy od potrzeb rekrutacyjnych danego stanowiska. Trzeba dobrze ocenić jakie umiejętności danego pracownika będą decydowały o jego powodzeniu w pracy. Ich posiadanie lub brak powiedzą nam czy pracownik dobrze wykonuje swoje obowiązki czy przydzielona mu praca sprawia mu trudności. Dużym błędem popełnianym przez pracodawców jest brak obiektywizmu, czyli ocenianie pod wpływem emocji. Aby ocena kompetencji danego pracownika była wiarygodna potrzebna jest skala, czyli pewien klucz dzięki któremu rozszyfrujemy umiejętnośi i możliwość rozwoju danego pracownika.

Część z nich bazuje na systemie liczbowym, a część na systemie literowym. Zazwyczaj przypisuje się im uniwersalną skalę ocen, której przygotowanie jest dość łatwe. Ważne jest także by ocena kompetencji była dokonywana bezpośrednio i na bieżąco po zakończeniu rozmowy z danym kandydatem czy pracownikiem. Każdy oceniany powienien mieć także prawo do wglądu do informacji na temat uzyskanej oceny. Odpowiedni proces oceniania ma również spore aspekty w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij