0
głosów
- +

Porównywarka cen – alternatywa dla Allegro?

Autor:

Aktualizacja: 27.02.2008


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 7316 razy czytane
  • 8 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jeszcze kilka lat temu polski handel w Internecie skupiał się wokół jedynie słusznych aukcji internetowych. Polacy oszaleli na punkcie Allegro. Poza oczywistą przewagą cenową nad tradycyjnymi sklepami, Aukcje zapewniły użytkownikom niesamowity efekt skali.


Jeszcze kilka lat temu polski handel w Internecie skupiał się wokół jedynie słusznych aukcji internetowych. Polacy oszaleli na punkcie Allegro. Poza oczywistą przewagą cenową nad tradycyjnymi sklepami, Aukcje zapewniły użytkownikom niesamowity efekt skali. W jednym miejscu, pod jedną domeną użytkownik mógł znaleźć produkty od kolekcjonerskich monet i znaczków poprzez bieliznę, laptopy i aparaty cyfrowe , aż po nieruchomości. Największe targowisko w Polsce . I właśnie ten efekt - wrażenie ogromu i bogactwa oferty - zapewnił Allegro sukces. Jedynym minusem modelu biznesowego pozwalającego każdemu użytkownikowi korzystać z platformy aukcyjnej jest jakość transakcji i produktów. Nie trudno spotkać się z sytuacją gdy według opisu, sprzedawane telewizory LCD
są nowe, nieużywany i bez wypalonych plamek, a gdy go odbierzemy pięć pikseli na środku świeci w niekontrolowanych kolorach.

Inaczej sytuacja prezentuje się w przypadku sklepów internetowych. Statystycznie jakość transakcji i produktów stoi wyżej niż w przypadku kupowania od użytkownika aukcji. Problem pojawia się w z elementem „bogactwa oferty”, żaden sklep nie jest w stanie zapewnić tak szerokiego asortymentu. Chyba, że zebrać ofertę kilkuset albo i nawet kilku tysięcy sklepów w jednym serwisie. Możliwość taką umożliwiają serwisy typu porównywarka cen. Dzięki agregacji ofert wielu sklepów porównywarki są w stanie zapewnić szeroki asortyment produktów z wielu różnych kategorii, przy jednoczesnym wyższym poziomie transakcji.

Przezorny konsument

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij