Prowadząc własną działalność bądź będąc managerem odpowiedzialnym za rozwój i wizerunek firmy, mamy realny wpływ na kształtowanie tego, jak postrzegane jest nasze przedsiębiorstwo. W dzisiejszych czasach niezwykle istotnym elementem budowania relacji z klientami jest zaufanie, a to buduje się najlepiej poprzez kreowanie wiarygodności.

Data dodania: 2012-12-18

Wyświetleń: 284

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Świadomość marketingowa Polaków z każdym rokiem jest coraz większa, jednak jeszcze i dzisiaj zdarza się, że niektóre firmy nie posiadają swojej strony internetowej (a jeżeli posiadają, to taką, której lepiej by było nikomu nie pokazywać), do celów biznesowych używają darmowych skrzynek pocztowych (zamiast na domenie firmowej) etc.

Duży nie znaczy lepszy

Nie jest jednak tak, że tylko jednostki całkowicie pozbawione świadomości tego, jak ważne są działania marketingowe, nie wykorzystują potencjału, który można wykorzystać do budowania swojego pozytywnego wizerunku.
Zdarza się, że uznane firmy, posiadające świetne serwisy internetowe oraz zamówione za ogromne pieniądze strategie marketingowe, zapominają o tak podstawowej rzeczy, jak wysokiej jakości zdjęcia (produktów w sklepie bądź na stronie firmowej, zdjęcia członków zespołu w serwisie korporacyjnym etc.)

Sprzedawaj emocje

Ludzie kupują oczami. Tyczy się to zarówno produktów (sprzedają się te które ładnie wyglądają), jak i kupowania emocji. Fotografia produktowa czy korporacyjna to usługa z pewnością droższa niż usługi "przeciętnego" fotografa, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to po prostu inna kategoria usług fotograficznych.  

Czasem wprowadzenie nowych zdjęć do sklepu internetowego może całkowicie zmienić postrzeganie zarówno produktów, jak i całej firmy. Ten sam produkt fotografowany samodzielnie przez sprzedawcę i przez profesjonalistę może wyglądać zupełnie odmiennie. 

Zwrot z inwestycji

Wizerunek to podstawa, jednak należy założyć, że produkt lub usługa, którą chcemy sprzedać, prezezentują wysoki poziom (przy słabym produkcie postrzeganie naszej firmy zmieni się bardzo szybko).  W pewnym sensie, wykonanie rzetelnych, profesjonalnych fotografii na potrzeby materiałów reklamowych, strony www czy produktów do e-sklepu to działania PRowe, podnoszące naszą rangę na tle konkurencji, która tych działań nie podejmuje.
Warto zatem podczas biznesplanowania uwzględnić środki na fotografię korporacyjną czy produktową, gdyż jest to inwestycja z której zwrot (choć nie do końca policzalny) przy dłuższej perspektywie będzie ogromny.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena