0
głosów
- +

Jak znaleźć dla siebie terapeutę?

Autor:

Aktualizacja: 14.12.2012


Kategoria: Psychologia / Terapie i psychoterapie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1032 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Kiedyś pomoc psychologiczną kojarzono głównie z amerykańskimi filmami i pacjentem leżącym na kozetce. Od tego czasu terapia zmieniła swoje oblicze i coraz więcej osób poszukuje tego typu pomocy. Jak mogą znaleźć oni dobrego psychologa?


Przyczyny zwrócenia się po pomoc do psychologa mogą być różne. Każdy z nas jest inny, niesie za sobą bagaż różnych doświadczeń. W zależności od problemu – dobierany jest odpowiedni sposób pracy. Może to być zarówno terapia indywidualna, jak i grupowa. Czasami wystarczy jednak umówić się na konsultacje psychologiczne.

Z tego właśnie względu dobrze jest najpierw zapoznać psychologa z naszym problemem. Tylko na tej podstawie będzie on w stanie dobrać odpowiednie narzędzia, które sprawią, że terapia będzie przynosiła oczekiwane efekty.

Baza psycholgów (zwłaszcza w większych miastach) jest przeważnie dość długa. Warto jest zapoznać się z opiniami dotychczasowych klientów, by określić który psycholog będzie w stanie nam naprawdę pomóc. Warto sprawdzać także swoje reakcje podczas pierwszych wizyt i od razu otwarcie o nich mówić. Tylko w taki sposób jesteś w stanie wypracować odpowiedni sposób pracy.

Miej jednak świadomość tego, że nie przychodzisz na terapię po to, by było ci podczas niej przyjemnie. Czasem aby rozwiązać problem trzeba zmierzyć się z nieprzyjemnymi stanami. Może pojawić się także niechęć wobec prowadzącego spotkanie psychologa. Póki będziesz o tym mówił – wszystkie te negatywne emocje można przekuć na późniejszy sukces. Nie sugeruj się zatem chwilową niechęciom wobec terapii i psychologa – jest to najprawdopodobniej przejściowy stan.

Oczywiście – może tak się zdarzyć, że nie trafisz na najwyższej klasy specjalistę i zdecydujesz się zmienić osobę prowadzącą terapię. Musisz jednak zrobić to całkowicie świadomie i być pewnym, że nie jest to ucieczka przed problemami, których zaczął dotykać psycholog. Zanim zatem zmienisz osobę prowadzącą terapię – przedyskutuj swoją decyzję z psychologiem i dowiedz się, jaką on widzi możliwość wyjścia z zaistniałej sytuacji.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij