W dzisiejszych czasach, gdy najważniejsza dla firm jest optymalizacja zysków, na popularności zyskuje doradztwo. Może to być doradztwo personalne, finansowe, biznesowe, prawne. Nowoczesnym rozwiązaniem jest łączenie firm w klastry. Doradztwo na tym etapie zyskuje...

Data dodania: 2008-02-22

Wyświetleń: 3120

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszych czasach, gdy najważniejsza dla firm jest optymalizacja zysków, na popularności zyskuje doradztwo. Może to być doradztwo personalne, finansowe, biznesowe, prawne. Nowoczesnym rozwiązaniem jest łączenie firm w klastry. Doradztwo na tym etapie zyskuje nową jakość. Klastry łączą kilka firm z określonego regionu bądź gałęzi przemysłowej. Działanie takie ma na celu podniesienie innowacyjności przedsiębiorstw oraz poziomu konkurencyjności. Dla firm, które łączą się w klastry doradztwo stwarza nowe możliwości poszerzenia swojej działalności. Powstały programy strukturalne Unii Europejskiej oferujące przedsiębiorcom pomoc finansową w integracji klastrów, polegającą między innymi na upłynnieniu przepływu technologii w obrębie klastrów. Przedsiębiorstwa zrzeszające się w klastry, doradztwo powinny traktować szczególnie poważnie, gdyż rzeczywistość współpracy w dużym regionie zasadniczo różni się od lokalnego rynku. Specjaliści ds. doradztwa pomogą firmom odnaleźć się w nowej, bardzo korzystnej, rzeczywistości biznesowej. Pomogą także skorzystać z interesujących projektów UE oraz rządowych oferującym nowe możliwości przedsiębiorcom. Przykładem jest projekt Paszport do eksportu przygotowany przez polskie Ministerstwo Gospodarki na lata 2007 – 2013. Jest on skierowany do firm, które mają wysoki potencjał eksportowy, choć małe doświadczenie w handlu zagranicznym. Paszport do eksportu udostępni środki finansowe dla wsparcia działalności eksportowej firm. Firma objęta programem będzie także mogła skorzystać z bezpłatnego konsultingu w sprawie planowania eksportu. Projekt Paszport dla eksportu może być doskonałą szansą dla małych i średnich przedsiębiorstw nastawionych na innowacyjność i konkurencyjność swoich produktów. Możliwością rozwoju firmy oraz jej pracowników są również szkolenia sprzedażowe. Poznań to miasto, w którym branża ta jest wysoko rozwinięta. Wiele firm oferuje szkolenia z zakresu sprzedaży, telesprzedaży, telemarketingu. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób chcących poszerzyć swoje kwalifikacje bądź też całkowicie je zmienić. Firmy oferujące szkolenia sprzedażowe Poznań uznały za miejsce dogodne dla swojej działalności. Przyczynić się do tego mogła rozwinięta infrastruktura miasta, mnogość firm oraz pracowników chcących doskonalić umiejętności sprzedaży. Osoba poszukująca firm oferujących ciekawe szkolenia sprzedażowe Poznań powinna wziąć przede wszystkim pod uwagę.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena