Wbrew pozorom przeprowadzenie standardowej kampanii reklamowej produktu nie gwarantuje obecnie osiągnięcia najwyższego poziomu jego sprzedaży. Konsumenci są wręcz przytłoczeni nadmiarem informacji, co skutkuje tym, że udając się do sklepu często nadal nie wiedzą, co konkretnie planują kupić.

Data dodania: 2012-12-07

Wyświetleń: 1424

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dlatego niezwykle istotne jest przyciągnięcie ich uwagi do naszego towaru już w punkcie sprzedaży, w czym pomogą nam specjaliści z branży visual merchandisingu.

Aranżowanie przestrzeni sklepowej

Ta anglojęzyczna nazwa dla większości z nas nadal brzmi dość enigmatycznie, dlatego postaramy się wyjaśnić, czym dokładnie zajmuje się visual merchandiser. Praca ta polega przede wszystkim na aranżowaniu wystaw sklepowych w taki sposób, aby nie tylko przyciągnąć uwagę klientów, ale także atrakcyjnie wyeksponować nasz asortyment. Bardzo ważne jest także nadążanie za bieżącymi trendami estetycznymi, ponieważ dla sporej części osób odwiedzających galerie handlowe ekspozycje sklepowe są głównym źródłem informacji na temat aktualnych nurtów w modzie, a tym samym mają decydujący wpływ na dokonywane w trakcie zakupów wybory. 

Zajęcie dla każdego?

Visual merchandising jest zatem zawodem wymagającym umiejętności sprawnego działania na pograniczu sztuki, mody, marketingu oraz biznesu. Co więcej, przydatna jest w tym wypadku także wiedza z zakresu architektury, wystroju wnętrz, a nawet informatyki. Dlatego przy aranżowaniu ekspozycji i przestrzeni naszego punktu sprzedaży, warto sięgnąć po usługi fachowców, którzy posiadają w tej kwestii odpowiednie doświadczenie. Właściciele sklepów przez lata nie doceniali znaczenia, jakie dla odpowiedniej prezentacji produktu mają kreatywność i poczucie estetyki. Obecnie jednak żaden szanujący się punkt sprzedaży nie może pozwolić sobie na nieprofesjonalne podejście do aranżacji przestrzeni, dlatego firmy oferujące usługi specjalistów od visual merchandisingu nie mogą narzekać na brak klientów.

Oryginalna prezentacja produktu ma niebagatelne znaczenie dla promocji oraz sprzedaży w niemal każdej branży. Przyjmuje się nawet, że ma ona dużo większy wpływ na zwiększenie obrotów firmy niż pozostałe formy działań marketingowych i reklamowych. Jednak, aby osiągnąć naprawdę dobre efekty, trzeba posiadać konkretne predyspozycje, a także dość rozległą wiedzę, dlatego warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów od visual merchandisingu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena