Dobre logo to nie tylko zwykły znaczek graficzny, który używamy obok pełnej nazwy firmy. Jeśli logotyp firmowy jest dobry, to potrafi przekazać wiele informacji, choćby o tym, jaka jest ideologia danej firmy, z czym się utożsamia, co chce zakomunikować swoim klientom.

Data dodania: 2012-12-01

Wyświetleń: 1775

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Choć słowa mają w naszej kulturze wielką moc, to jednak obrazy zawsze będą w stanie przekazać więcej. Często nie jest ważne to, co chce się przekazać, lecz sposób, w jaki się to robi. Dlatego zapraszam do krótkiego przeglądu rodzaju logotypów, by uzmysłowić, jaki typ jest odpowiedni dla określonej działalności.

Logotyp minimalistyczny: to typ logo składający się najczęściej z samego wyrazu (nazwy firmy lub produktu). Odpowiedni jest dla praktycznie każdego typu działalności. Jednak za logo minimalistycznym musi stać odpowiedni marketing, który zbuduje wokół znaku symbolikę. Często na takie logo decydują się największe firmy, które wydają krocie na kosztowne kampanie i kreowanie wizerunku oraz przemycanie swego logo w dużej ilości materiałów reklamowych.

Logotyp nowoczesny: idealny dla firm, które oferują innowacyjne usługi, zajmują się techniką, handlem lub działają głównie przez Internet. Kubiczne kształty, nowoczesne czcionki, symbolika nawiązująca do technicznych nowinek – to wszystko niesie za sobą przesłanie, że firma, która korzysta z danego logo, idzie z duchem czasu, nastawiona jest na rozwój. Przemawia przez nią młodość, energia, poszukiwanie najlepszych rozwiązań. To dobre logo także dla firm, których głównym odbiorcą jest młodzież.

Logotyp elegancki: tradycyjna czcionka, zapisana kursywą, proste, nawiązujące do klasyki motywy graficzne, barwy oscylujące pomiędzy czernią, granatem i brązem to elementy charakterystyczne dla logotypów instytucji i przedsiębiorstw pragnących wzbudzić zaufanie, pokazać się jako solidne i tradycyjne. Wiele instytucji finansowych, banków oraz pośredników nieruchomości decyduje się na tego typu logotyp. Pragną wywołać w odbiorcach odczucie, że ich działalność jest trwała, oparta na kilku dekadach istnienia, posiadają więc stosowne doświadczenie i wiedzę. Często do takiej identyfikacji graficznej uciekają się firmy dopiero rozpoczynające działalność, lecz pragnące uchodzić za specjalistów w danej branży.

Logotyp artystyczny: idealny dla przedsiębiorstw, które chcą uchodzić za kreatywne i pomysłowe. Nieco zwariowana forma, zakręcona czcionka i żywe, soczyste kolory. Logotypy artystyczne trafiają do młodszych klientów. Idealne są także dla firm oferujących towary dla dzieci, kreatywnych agencji reklamowych, księgarni, galerii, kin, firm IT i portali firm działających przez Internet. Artystyczne znaki firmowe lubiane są przez odbiorców, bo mówią o pomysłowości i sympatii dla ludzi.

Logotyp graficzny: istnieją logotypy, w których pierwsze skrzypce gra nie napis, lecz elementy zdobnicze. I to właśnie one niosą ze sobą największy ładunek treści. To dobre logo praktycznie dla każdego rodzaju biznesu, w zależności od wybranego motywu. I tak salon kosmetyczny może za główny element wybrać zarys ozdobnego flakonu perfum, w który wkomponowany jest nazwa zakładu. Znanym przykładem takiego logo jest skarbonka nad logo jednego z banków. Ozdobne, bogate graficznie loga wybierają często instytucje i urzędy. Wpasowują w nie zarys regionu, elementy krajobrazu, postacie ludzkie lub symbole przedmiotów, z którymi są związane: jak książka, teatr, nuty, instrumenty itp.

Jak widać, bogactwo logotypów jest niezmierzone, aczkolwiek mają one jedną wspólna cechę – muszą prawidłowo spełniać swoją rolę – przyciągać oraz przykuwać uwagę, być łatwo kojarzone. Sam/a pomyśl, jakie logo ma np. firma Nike. Już wiesz?

Licencja: Creative Commons
0 Ocena