0
głosów
- +

Domowe sposoby na walkę z zaparciem

Autor:

Aktualizacja: 23.11.2012


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 924 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Zaparcie to jedna z najpowszechniejszych dolegliwości układu pokarmowego. Jej przyczyna tkwi głównie w niewłaściwej diecie. Pozbycie się zaparcia, jest jednak stosunkowo proste i możemy to zrobić, za pomocą wyłącznie tego, co znajdziemy w naszym własnym domu.


Domowe sposoby na walkę z zaparciem

 

Problemy z układem trawiennym to swego rodzaju choroba cywilizacyjna. Statystycznie co drugi człowiek ma bądź miał też w ciągu życia jakiekolwiek problemy z trawieniem. Jedną z najczęstszych dolegliwości jaka może nas spotkać, zarazem bardzo nieprzyjemną są zaparcia. Cierpi na nią około 20% społeczeństwa. Jej przyczyny doszukiwać by się można przede wszystkim w złej diecie i małej ilości ruchu.

Częstotliwość wypróżniania jest naszą indywidualną kwestią, jednakże jeżeli częstość jest rzadsza niż 3 razy tygodniowo, a stolec jest twardy i bardzo suchy, to mamy do czynienia z zatwardzeniem. Problem ten nie jest trudny do wyeliminowania, jednakże wymaga od nas małych zmian w trybie życia.

 

Przyczyną zaprać jest zbyt wolne poruszanie się stolca przez układ trawienny. Trawienie można podzielić na dwa zasadnicze etapy. W pierwszym w jelicie cienkim są wchłaniane składniki odżywcze, w drugim natomiast wchłaniana jest woda i sole, a także formowany jest stolec. Wszystko odbywa się dzięki fali perystaltycznej, czyli synchronicznym skurczom mięśni. Kiedy ilość wody jest zbyt mała bądź nie dostarczona została właściwa ilość włóknika, stolec porusza się wolno, przez co wysusza się i twardnieje. Zjawisko takie spowodowane jest przede wszystkim brakiem wystarczającej ilości wody i błonnika w diecie. Przyjmuje się, że minimalna dawka spożywania wody do 2 litry w ciągu dnia, jeżeli chodzi o błonnik, mówi się o zalecanych 30 g w ciągu doby. W przypadku osób starszych, przyczyną może być także brak wystarczającej ilości ruchu. Na kłopoty z oddawaniem stolca ma wpływ przetrzymywanie go, używanie medykamentów oraz inne choroby układy trawiennego.

 

Istnieje jednakże, kilka sprawdzonych domowych sposobów jak wygrać walkę z zaparciem

 

woda i miód – polega ona na przygotowaniu prostego wywaru, właśnie z miodu i wody, rozpuszczamy miód w ciepłej wodzie, odstawiamy na kilka godzina i pijemy. Jeden z najstarszych metod, nadal bardzo skuteczna

owoce suszone – głównie zaleca się spożywanie suszonych śliwek i moreli, zjedzenie ich nawet w drobnej ilości tuż przed snem, może przynieść nam bardzo pozytywne skutki

buraki – warzywo to jest niezwykle pomocne w problemach z brzuchem, możemy je przetworzyć na wiele sposobów, a właściwości pozostają takie same,

śliwki i jabłka – owoce te, jadane ze skórką dostarczają bardzo duże ilości błonnika, bardzo skuteczne są także soki z tych owoców,

kiszona kapusta – od bardzo dawna jest ona stosowana na przewlekłe zaparcia, żyw kultury bakterii w niej zwarte poprawiają trawienie,

preparaty ziołowe – szczególnie skuteczne okazują się rumianek, ostropest plamisty, mięta i melisa, wada ich jest to, że organizmu łatwo się od nich uzależnia, co oznacza dla nas brak jakiekolwiek efektu.

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij