W paździeniku 2012 roku ukazał się wywiad z byłym już pracownikiem Google – Andre Weyherem, który podzielił się kilkoma ciekawymi uwagami dotyczącymi filozofii i strategii internetowego giganta z Mountain View.

Data dodania: 2012-11-15

Wyświetleń: 293

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Weyher argumentuje, że Google jest bardzo zainteresowane jak najlepszą jakością wyników wyszukiwania, bo wtedy użytkownicy mają zaufanie do całej wyszukiwarki i chętnie korzystają z płatnych reklam AdWords. Akurat Andre Weyher pracował w zespole zajmującym się jakością wyników wyszukiwań i walką ze spamem (współpracował z samym Mattem Cuttsem), więc pewnie wie, co mówi.

Były pracownik Google daje też wskazówki odnośnie linkowania strony oraz formułuje nadrzędną zasadę optymalizacji SEO, wskazując, że trzeba zwrócić uwagę na poziom i jakość stron, z których linkujemy – powinny one być przede wszystkim tematycznie powiązane z promowaną stroną. Generalnie można wysnuć jeden podstawowy wniosek – najlepiej unikać automatycznego katalogowania i zdobywania linków, trzeba poświęcić na to trochę więcej czasu i podejść do sprawy bardziej indywidualnie.

Jeśli zaś chodzi o samą optymalizację strony, to zdaniem Andre Weyhera – im mniej myślenia o SEO, tym lepiej. Znów ważniejsze jest zachowanie naturalności, oczywiście wszyscy pozycjonerzy wiedzą, które elementy strony muszą być zoptymalizowane, ale przesada jest niewskazana, i może zostać uznana za przeoptymalizowanie. Warto natomiast inwestować w wartościowy content, bo taki zostanie doceniony i przez wyszukiwarkę i przez użytkowników.

Tegoroczne zmiany w algorytmie niewątpliwie dały do myślenia agencjom SEO i zmusiły do weryfikacji swoich metod, na ile rady byłego pracownika Google mogą się okazać przydatne dla branży? Każdy pozycjoner może to sprawdzić samodzielnie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena