Załóżmy, że kompletujesz wyposażenie agd do kuchni: zmywarkę, lodówkę, płytę grzewczą i piekarnik, a może tylko kuchenkę. Jesteś nowoczesnym klientem i szukasz w katalogach funkcji, jakie każde z tych urządzeń posiada oraz jakie spełnia parametry, chociażby sprawność energetyczna.

Data dodania: 2012-11-16

Wyświetleń: 1239

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wiesz już, jaka to marka i wybrałeś konkretny produkt, który chcesz mieć. I okazuje się, że w kilku sklepach jest produkt nie tej marki, której szukasz i może za drogi, a w pozostałych - owszem jest, ale nie spełniający Twoich wymagań. Handel - nie tylko w internecie - jest anonimowy i bardzo ogólny: klient jest zdany na to, co aktualnie jest w ofercie, a to, co znajduje nie zawsze umożliwia podjęcie decyzji.
Owszem, dla wielu osób jest to sens życia - odwiedzenie 5 największych sklepów z danym asortymentem, a potem porównywanie cen i podjęcie decyzji, często będącej kompromisem.

A co z resztą klientów, którzy nie chcą tracić czasu na szukanie?

Sklepy internetowe i te tradycyjne, tworząc swoje oferty, nie wiedzą czego poszukuje klient. Są przekonane, że asortyment musi być zróżnicowany aby przypadł do gustu każdemu klientowi.
A gdyby tak klient, miał możliwość opisania swojej potrzeby i udostępnienia jej sprzedawcy? Czy sprzedawca byłby zainteresowany taką formą (dodatkową, a może główną) prowadzenia swojego biznesu? Właściwie i tak, większość z nich to robi, korzystając z serwisów aukcyjnych lub tworząc własny sklep internetowy do pary z tradycyjnym.

Czy robiąc zakupy w internecie albo w sklepie, jesteśmy skazani na to co oferuje nam sprzedający? A może jesteśmy skazani na warunki jakie oferuje?

Niekoniecznie. Powstał w internecie serwis, który chce zmienić to podejście. Klient składa zapytanie, w którym opisuje jakiego produktu lub usługi poszukuje. Dodatkowo, określa inne opcje swego zapytania - cenę oraz jak długo ogłoszenie będzie aktualne. Po czym oczekuje na oferty dotyczące jego zapytania, przekazywane od użytkowników, którzy oferują dany asortyment. Zobacz jakie to proste.

To w końcu sprzedający są dla nas, klientów czy my, klienci dla sprzedających?

Gdyby nie było klientów, nie powstałyby sklepy.  A w tym przypadku, to klient jest najważniejszy i chyba o to chodzi.

Kto może być użytkownikiem serwisu?

W serwisie, za darmo może zarejstrować się każdy: osoba prywatna i firma - niezależnie, czy jest to działalność gospodarcza czy spółka. Każdy zarejestrowany użytkownik może składać zapytania i wystawiać oferty ze swoim asortymentem.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena