Czy próbowałbyś otworzyć sklep bez przygotowania się na to, co się stanie po jego wielkim otwarciu? Z całą pewnością nie. Aby odnieść sukces, potrzebujesz planu, jest to truizm w każdym biznesie, włączając w to ten mobilny.

Data dodania: 2012-10-30

Wyświetleń: 1684

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W Internecie można znaleźć wiele świetnych pomysłów na aplikację mobilną, które mogą okazać się hitem. Może sam masz w tej chwili w głowie pomysł na taką aplikację. Czy jednak zastanawiałeś się, co dalej? Co stanie się, gdy już otworzysz ten swój spożywczak, przetniesz wstęgę i umieścisz świeżutką aplikację na Google Play?

Według Charlesa Yima, menedżera w Mobile Games & Application Partnerships w Google, „twórcy aplikacji mobilnych muszą zrozumieć, że aby osiągnąć sukces w branży, nie wystarczy świetny produkt. Jest to dobre na początek, ale należy podkreślić, jest to wyłącznie początek. Aby mieć szansę osiągnąć sukces, musisz opracować biznesplan, przemyśleć działania marketingowe, sposoby dystrybucji, monetyzację oraz plan rozwoju aplikacji na przyszłość – w perspektywie kilku miesięcy. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, musisz zrozumieć, że nie tworzysz tylko aplikacji, tworzysz biznes”.

Model biznesowy, który będzie pasował do Twojego przedsięwzięcia, może być różny, nie ma jednej słusznej drogi. W trakcie opracowywania biznesplanu musisz jednak zadać sobie szereg kluczowych pytań.

Jakiego rodzaju aplikację mobilną tworzę i dlaczego ludzie powinni ją kupić?

Tak, jak w każdym biznesie, aby osiągnąć sukces, musisz zaproponować potencjalnym klientom produkt, który będą chcieli posiadać. Musisz być w stanie wyjaśnić, w jaki sposób Twoja aplikacja zaspokaja ich potrzeby. W jaki sposób Twoja aplikacja jest inna od pozostałych (konkurencyjnych)? Dlaczego klient powinien wybrać właśnie ją? Postaraj się być bardzo szczegółowy, aż do określenia, na jaką platormę ma być Twoja aplikacja.

Kim są moi użytkownicy?

Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez początkujących deweloperów jest nieznajomość odpowiedzi na to pytanie. Poświęć czas i zastanów się, kto byłby idealnym odbiorcą Twojej aplikacji. Upewnij się, że opcje w niej zawarte na pewno przydadzą się Twoim klientom. Pozbądź się wszelkich elementów aplikacji i kosztów projektu, które nie będą w bezpośredni sposób przynosiły korzyści klientom.

Jak zamierzasz utrzymać i powiększać grono swoich użytkowników?

Gdy już uda ci się uzyskać użytkownika, dobrze by było go utrzymać. Zastanów się, co możesz zrobić, aby zatrzymać użytkowników, utrzymać ich poziom zadowolenia z aplikacji i budować lojalność do Twojej marki? Stosunki z klientami są bardzo ważne, nawet w biznesie mobilnym, gdzie często są traktowane po macoszemu.

W jaki sposób dostarczę aplikację klientom?

Czy planujesz użyć sklepu z aplikacjami, czy też chcesz ją sprzedawać bezpośrednio z własnej strony internetowej? Czy zamierzasz zainstalować aplikację na urządzeniach i sprzedawać ją wraz z nimi?

Jak chcę zarabiać na aplikacji?

Jak wycenisz swoją aplikację? Czy będzie darmowa, czy też każesz sobie za nią płacić? Wybierz właściwy model wyceny.

Jakie jeszcze działania muszę wykonać, aby móc opublikować aplikację?

Jakie są kluczowe zadania, które muszą być wykonane, aby projekt zakończył się sukcesem? Czy musisz opracować nową technologię, czy wystarczy usprawnić już istniejącą? Czy potrzebujesz zgody na wykorzystanie marki? Czy musisz nawiązać współpracę i podpisać umowy partnerami z firm zewnętrznych?

Jaki środki są mi potrzebne, aby wyprodukować aplikację?

Czy posiadasz własną grupę programistów, czy też zamierzasz skorzystać z outsourcingu? Czy rozwijasz własną markę, czy planujesz wykorzystać już istniejącą? Zdefiniuj, jakie zasoby i środki są Ci potrzebne, aby opracować, wprowadzić aplikację na rynek oraz wykonać wszystkie działania, które określiłeś jako istotnie dla projektu?

Kim są moi przyszli partnerzy?

Czy zajmiesz się tworzeniem aplikacji, jej marktingiem i dystrybucją samodzielnie, czy też zamierzasz zatrudnić innych do wykonania kontretnych elementów projektu? Czy zatrudnisz konsultantów? Czy zamierzasz sprzedawać poprzez Google Play lub Apple store? Czy zamierzasz nawiązać współpracę z właścicielem konkretnej marki? Kim będą kluczowi gracze w Twoim projekcie?

Jakie są koszty związane z wyprodukowaniem aplikacji?

Jak dużo będzie kosztowało wyprodukowanie aplikacji? Specjalistów w jakich dziedzinach musisz zatrudnić? Jakie materiały (oprogramowanie, sprzęt) będziesz musiał zakupić bądź wynająć? Jaki jest Twój budżet na marketing? Zdefiniuj strukturę kosztów, w szczególności w wymiarze czasowym, finansowym i materiałowym?

Licencja: Creative Commons
0 Ocena