0
głosów
- +

Co to jest Program Partnerski?

Autor:

Aktualizacja: 12.02.2008


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Programy Partnerskie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 6483 razy czytane
  • 21 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Co to jest Program Partnerski? Być może znasz dobrze pojęcie „programy partnerskie”, być może od jakiegoś czasu uczestniczysz w kilku programach partnerskich i wiesz, „z czym to się je”. Możliwe również, że program partnerski jest dla Ciebie czymś bliżej nieokreślonym. Pom...


Co to jest Program Partnerski?

Być może znasz dobrze pojęcie „programy partnerskie”, być może od jakiegoś czasu uczestniczysz w kilku programach partnerskich i wiesz, „z czym to się je”. Możliwe również, że program partnerski jest dla Ciebie czymś bliżej nieokreślonym. Pomogę Ci zrozumieć, czym tak naprawdę jest i na jakich zasadach działa program partnerski. A więc do rzeczy!

Kilka definicji:

Programy partnerskie to pewna forma współpracy pomiędzy sprzedawcą/usługodawcą a jej partnerami.

Programy partnerskie to pomysł dla firmy na reklamę i dla partnerów na dodatkowe dochody. W dobrze zorganizowanym PP obie strony odnoszą korzyści.

Program partnerski to bardzo potężne i coraz popularniejsze narzędzie internetowego marketingu. Jako partner internetowych sprzedawców polecasz im klientów i od ich zakupów dostajesz prowizję, co oznacza, że dzięki PP, nie musisz posiadać i sprzedawać własnego produktu.

Wygląda apetycznie, ale…

TAK! Twoje dochody z racji uczestnictwa w programach partnerskich mogą być wysokie, nawet bardzo wysokie, jednak trzeba uczciwie powiedzieć, że wszystko zależy od Ciebie. Jeśli uważasz, że jest to kolejny sposób na „szybką kasę z Internetu” to muszę Cię rozczarować. Nie ma takich sposobów, nigdy nie było i prawdopodobnie nigdy nie będzie.

Twój sukces, świetne wyniki (a więc dochód) będzie uzależniony przede wszystkim od Twojego zaangażowania, wkładu pracy oraz wiedzy, którą należy nieustannie pogłębiać.

Moim celem absolutnie nie jest zniechęcić Cię do programów partnerskich, lecz uczciwe postawienie sprawy, oraz upewnienie się, że jesteś lub będziesz świadomym partnerem (głównie do partnerów kieruję informacje umieszczone w tym artykule).

Jeszcze raz, czym jest program partnerski?


Jest to pewna forma współpracy pomiędzy firmą i jej partnerami, która polega na tym, że partner promuje produkty lub usługi firmy, organizatora PP.

Partner w programie partnerskim jest dla firmy swoistym pracownikiem działu sprzedaży z tą różnicą, że takich pracowników może być bardzo dużo a ich praca nie kosztuje firmę nic, dopóki nie będzie jej efektów.

W programie partnerskim partnerzy nie mają fizycznego kontaktu z produktami, które sprzedają. Jedynym ich zadaniem jest PRZEDsprzedaż i promocja produktów, a dalszą część transakcji z klientem przejmuje właściciel programu partnerskiego, w ramach którego działają partnerzy.

Korzyści dla partnera:

W większości przypadków korzyścią dla partnera jest otrzymanie prowizji, czyli pewnej ilości pieniędzy. Poniżej przedstawiam trzy najczęściej spotykane typy programów partnerskich, w zależności od akcji, jaką wykonuje partner:

* Pay-per-sale (PPS) – za nakłonienie do kupna produktu, usługi, np. Złote Myśli (najpopularniejsza forma)
* Pay-per-lead (PPL) – za wypełnienie ankiety, rejestrację w serwisie, itp.
* Pay-per-click (PPC) – za kliknięcie w baner, link, itp.

Korzyści dla firmy:

W dobrze zorganizowanym programie partnerskim korzyści odnosi zarówno partner jak i firma, która ten program wdrożyła w ramach swojego serwisu. Głównym celem takiej firmy jest zwiększenie sprzedaży bezpośredniej, co przekłada się gotówkę. Istnieją firmy, których sprzedaż pochodzi głównie z PP.
Rodzaje programów partnerskich:

Istnieją różne kryteria podziału, ja przedstawię jedno z popularniejszych.

* Programy jednopoziomowe – partner otrzymuje prowizję PPS lub PPL
* Programy dwupoziomowe – partner otrzymuje prowizję PPS lub PPL, oraz może polecać do PP nowych partnerów i otrzymuje dodatkową prowizję od ich zarobków
* Programy wielopoziomowe – podobnie jak dwupoziomowe, ale tutaj poziomów może być 3 i więcej. W takim przypadku mamy do czynienia z tzw. MLM (ang. Multi Level Marketing), nazywany także networkingiem sieciowym.

Najczęściej stosowane są dwupoziomowe programy partnerskie.

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij