0
głosów
- +

Outlet – sprzedaż bez pośredników

Autor:

Aktualizacja: 18.10.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2052 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Outlet jest to określenie nowej formy  sprzedaży na rynku detalicznym, w której producenci sprzedają swoje produkty bezpośrednio do odbiorców. Otwierane są sklepy, lub centra handlowe, znajdujące się przy wyjazdach z dużych miast lub obszarów metropolitalnych, stąd angielska nazwa Outlet ("sklep wylotowy").


Zmniejszone koszty reklamy, konserwacji, a także i zyski jakie dają klienci detaliczni, umożliwiają sprzedaż towarów znanych marek, po bardziej przystępnych cenach. Czasami te produkty są sprzedawane w pojedynczym sklepie; najczęściej jednak przybiera to formułę centrum handlowego, lub pasażu handlowego. Sprzedaż tego typu stanowi obopólną korzyść dla hurtowni jak i jej klientów.

W Stanach Zjednoczonych Ameryki tego typu sklepy są nazywane "Factory Outlet store".  Centra handlowe „Outlet Store” są to sklepy, w których producenci sprzedają swoje produkty bezpośrednio klientowi detalicznemu. Pierwsze sklepy outlet pojawiły się we wschodniej części Stanów Zjednoczonych Ameryki w 1930 roku. W 1936 roku Anderson-Little (marka  producenta odzieży męskiej) otworzyła pierwszy sklep związany tylko z jedną fabryką. Z kolei w 1974 roku został otwarty w Reading w stanie Pensylwania, pierwszy Shopping Center specjalizujący się w sprzedaży po niskich cenach. Między 1980 i 1990 ilość tego rodzaju centrów wzrosła  ze 113 w 1988 r. do 276 w 1991 i 325 w roku 1997. W 2003 r. przychody osiągnęły wysokość 15 mld dolarów amerykańskich w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Klientela sklepów outlet jest bardzo zróżnicowana. Badania wykazały, że większość klientów sklepów outlet w Stanach Zjednoczonych Ameryki stanowią kobiety. Średni dochód gospodarstwa domowego wśród kupujących wynosił w 2002 roku 57.000 dolarów amerykańskich rocznie. 42 % klientów ma wyższe wykształcenie, a 62 % ma poniżej pięćdziesiątego roku życia. Przeciętna odległość jaką musi klient przebyć od domu do sklepu Outlet waha się między 50 a 130 km, a czas przejazdu wynosi 54 minut.

Hurtownie outlet na świecie. Obecnie dystrybucja w formie outlet nie jest już jednoznacznie amerykańskim fenomenem. W Europie detalista BAA McArthurGlen otworzył trzynaście centrów z ponad 1.200 sklepów, o łącznej powierzchni sprzedaży ponad 280.000 metrów kwadratowych. Największy sklep outlet w Europie, znajduje się w Portugalii w Alcochete, w pobliżu stolicy państwa -  Lizbony, pod nazwą Alcochete Outlet Freeport. Posiada sieć ponad 150 sklepów, oprócz tego również w jego ramach funkcjonuje kilkanaście kin, 17 restauracji i 1 kawiarnia. Sklepy outlet pojawiły się w Japonii w połowie lat 90-tych XX wieku. W Brazylii  jeden z pierwszym sklepów outlet został otwarty w stanie Sao Paulo w czerwcu 2009. Premium Outlet Sao Paulo - jest obecnie siecią około sześćdziesięciu sklepów i gromadzi znane marki wytwórców takich jak: Diesel, Armani, Lacoste, Calvin Klein, Nike, Rip Curl.  Hurtownia outlet - sprzedaż może się odbywać w jednym sklepie lub centrum handlowym specjalizującym się w sprzedaży detalicznej produktów danej marki, z katalogu producenta, które mogą być przeznaczone do tańszej sprzedaży. Jednak w ostatnich latach ze względu na rosnące zapotrzebowanie na produkty outlet, niektóre produkty są specjalnie przeznaczone do tego rodzaju działalności dystrybucyjnej. Produkty pochodzące głównie z prestiżowych marek, są przeznaczone dla sklepów wyprzedażowych i sprzedawane są po niższych cenach. W ten sposób producent może sprzedawać produkty wcześniej niesprzedane lub uszkodzone, a konsument może kupić różnego rodzaju towary (odzież lub obuwie, przedmioty projektowe lub żywność, sprzęt sportowy, meble, akcesoria, itp).


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij