1
głosów
- +

Muzyka jako element strategii marketingowej

Autor:

Aktualizacja: 19.09.2012


Kategoria: Kultura i Sztuka / Muzyka


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 708 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Od wielu już lat wszyscy specjaliści od reklamy doskonale wiedzą, jak muzyka wpływa na podświadomość odbiorcy. Okazuje się, że odpowiednio dobrana oprawa jest w stanie wprowadzić nas w tzw. stan kupowania.


Przypomnij sobie, kiedy ostatnio byłeś w jakimś dużym sklepie lub centrum handlowym? Na pewno zauważyłeś, że w każdym z poszczególnych poziomów lub lokali handlowych zapuszczana jest z głośników inna muzyka. W sklepie z odzieżą sportową i typowo młodzieżową najczęściej grana muzyka to trance, house i różne eksperymentalne brzmienia muzyki elektronicznej. Będąc w sklepie z antykami, w tle najprawdopodobniej usłyszymy spokojną, relaksacyjną melodię. 

Jakie to ma znaczenie?

Ma znaczenie i to ogromne. Wszystko zależy od naszej grupy docelowej, czyli od osób odwiedzających nasz sklep. Jeśli naszym targetem są ludzie w wieku od 16-25 lat, to muzyka powinna być młodzieżowa. Jeśli zaś mamy do czynienia z osobami w podeszłym wieku, należałoby zadbać w naszym sklepie o odtwarzanie muzyki spokojnej, poważnej, dopasowanej właśnie do takich osób.   

Każdy lubi co innego i o tym też powinniśmy pamiętać. Nie każdy nastolatek słucha techno czy electro i jeśli w naszym sklepie sprzedajemy ubrania dla skate'ów, to z głośników powinna lecieć muzyka hip-hopowa. W teorii to wszystko wydaje się być bardzo proste i oczywiste, jednak wielu właścicieli sklepów zaniedbuje ten drobny szczegół, który odpowiednio wdrożony może im przynieść bardzo dużo korzyści. 

Co z muzyką na stronach WWW?

Tutaj zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że muzyka tylko przeszkadza i odstrasza odwiedzających, którzy tylko szukają przycisku "stop", i jeśli go nie znajdują, po prostu opuszczają stronę. Inni zaś uważają, że odpowiednio dobrana muzyka, która nie jest nachalna i delikatnie podkreśla temat danej witryny, jest całkowicie na miejscu. Moim zdaniem, muzykę powinno się umieszczać tylko na wybranych stronach internetowych. Bardzo dobrym pomysłem są dźwięki pod buttony, które nadają profesjonalizmu naszemu serwisowi. Takie drobne 'clicki' są ciekawym uzupełnieniem i nie przeszkadzają użytkownikowi w przeglądaniu strony.

Jedno jest pewne. Jeśli w Twoim przypadku klient przychodzi do Twojego sklepu stacjonarnego, to koniecznie musisz zadbać o odpowiednią oprawę muzyczną. Bardzo szybko przekonasz się, jak to poprawia sprzedaż. Ludzie czasem zostają w sklepie tylko po to, aby posłuchać ciekawego utworu. W międzyczasie ktoś dokona zakupu i karuzela się kręci.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij