0
głosów
- +

Lady sklepowe w nowej odsłonie

Autor:

Aktualizacja: 13.08.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Wyposażenie i infrastruktura


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 5657 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Porównując wyposażenie sklepów sprzed kilkunastu lat i umeblowanie współczesne, nasuwa się od razu wniosek, że gdzieś zniknęły lady sklepowe. Jest to naturalny objaw wyjścia naprzeciw oczekiwaniom Klienta. A więc czy lady w sklepie są jeszcze potrzebne?


W obecnych czasach nikt nie wyobraża sobie, że będąc w sklepie odzieżowym, musi prosić panią za ladą o podanie każdej z rzeczy, która go zainteresowała. Takie sytuacje to już odległa przeszłość, do obejrzenia w starych polskich komediach, bo teraz w sklepie odzieżowym zaraz po wejściu możemy dotknąć wszystkiego. Sklepy otworzyły się na Klientów. A gdzie podziały się długie ciągi lad, które oddzielały towar od Klienta?

Otóż lady sklepowe nie wyginęły tak zupełnie, bo nawet w największym sklepie zwykle jest jakaś lada, a jej wygląd zależy od branży, w jakiej działa dany sklep.

W sklepie odzieżowym jest to najczęściej lada recepcyjno-kasowa, trochę wyższa niż jej poprzedniczka. Jest ona praktycznie niezastąpiona, bo jest miejscem, na którym stoi kasa i zwykle przy niej finalizuje się transakcję. W części środkowej dużych sklepów odzieżowych często pojawiają się estetyczne podesty - swoista kontynuacja lady w minimalistycznej formie.

meble sklepowe

Z kolei jak wygląda sytuacja w sklepie spożywczym? W małych sklepach osiedlowych czasami wygląd i usytuowanie lad jest podobne do tego sprzed dziesięciolecia. Po prostu nie wymyślono nic bardziej praktycznego. Jeżeli jest kilka takich lad, to co najmniej jedna jest ladą-witryną z dużą przeszkloną powierzchnią ekspozycyjną.

Troszeczkę inaczej ewoluowała funkcja lady w sklepach samoobsługowych. W mniejszych sklepach czasem wystawia się podesty.  Ale w dużych hipermarketach lad jest zwykle kilka. Gdzie? Otóż najczęściej na stoiskach owocowo-warzywnych. Standardem stało się samodzielne ważenie warzyw i owoców, a wagi są usytuowane na podestach-ladach sklepowych.

Z kolei ciągi lad pojawiły się w sklepach na stacjach benzynowych. Oczywiście, takie ciągi lad zdecydowanie zmieniły swój wizerunek. Specyfika sklepów na stacjach benzynowych spowodowała, że lady mają jakby oddzielną część z przodu, tzw. impuls, którego zadaniem jest nakłonić Klienta do mechanicznego wręcz zakupu przy okazji płacenia za benzynę.

Jak wynika z powyższego, lady sklepowe jednak nie wyginęły, ale po prostu zmieniły się wraz z upływem czasu, a wraz z ewolucją wyposażenia sklepów rozpoczęto doceniać ich funkcjonalność.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij