0
głosów
- +

Motywacja a szkolenia

Autor:

Aktualizacja: 06.08.2012


Kategoria: Rozwój Osobisty / Motywacja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 975 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wielu managerów chcą motywować pracowników, sięga po rozmaite środki, w tym po szkolenia. Oczywiście od razu nasuwają się na myśl szkolenia motywacyjne, ale w rzeczywistości nie tylko szkolenia motywacyjne motywują pracowników.


Często również wszelkie inne tak zwane szkolenia miękkie spełniają dobrą funkcję motywacyjną. Chodzi o wszelkie szkolenia dotyczące rozwoju osobistego i umiejętności komunikacji, jak na przykład: zarządzanie czasem, osobista efektywność, techniki sprzedaży, perswazja, czy asertywna komunikacja.

Dobrze spełniają one funkcję motywacyjną, ponieważ tego typu umiejętności to są rzeczy przydatne nie tylko do wykonywania zadań w trakcie pracy, ale przydające się również poza biurem – w życiu prywatnym i w różnych sytuacjach społecznych. Więc pracownicy czują, że wynoszą coś dla siebie. Tym bardziej że ceny takich szkoleń często są zbyt wysokie, by mogli sobie na nie pozwolić gdyby mieli płacić z własnej kieszeni (poza tym najlepsze firmy szkoleniowe nie prowadzą w ogóle szkoleń otwartych, więc skorzystanie z warsztatów na które wysyła firma jest jedyną możliwością by poznać taką wiedzę). Więc motywacja będzie rosła, jeśli pracownicy będą czuć, że dostają w firmie coś, czego nie zdobyliby samodzielnie, a co przyda im się poza pracą. 

Istotne jest przy tym, by osoba odpowiedzialna za dobór szkoleń konsultowała to z samymi zainteresowanymi. Chodzi o to by nie dochodziło od sytuacji w której pracownicy są wysyłani na szkolenia, które nie odpowiadają ich rzeczywistym potrzebom – wtedy to działa w przeciwnym kierunku niż powinno, czyli demotywująco. Należy więc konsultować z zatrudnionymi ich potrzeby i problemy a następnie starannie dobierać takie oferty treningowe, które dają wysokie prawdopodobieństwo ich zaspokojenia.

Istotne jest również by zewnętrzna firma szkoleniowa przygotowała dla pracowników szkolenie szyte na miarę ich potrzeb, by nie były to standardowe programy, ale ćwiczenia dobrane dokładnie do ich potrzeb. Więc taka firma powinna konsultować zawartość warsztatów z samymi zainteresowanymi. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij