Czas, który Twoi odwiedzający spędzają na Twojej stronie internetowej, jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o Twoim sukcesie.

Data dodania: 2012-07-12

Wyświetleń: 1663

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Z drugiej strony, musisz wiedzieć, że liczba odwiedzin każdego dnia wynosząca kilka tysięcy różnych użytkowników nie ma najmniejszego znaczenia dla Twojego sukcesu, jeśli spędzą oni na Twojej stronie kilka sekund.

Jest parę rzeczy, które możesz zrobić, by maksymalnie zwiększyć szanse na zatrzymanie każdego użytkownika dłużej – a im dłużej ludzie pozostają na Twojej stronie, tym większą masz szansę na zarobienie na ich wizycie lub przekonanie ich do podjęcia działania, jakie dla nich zaplanowałeś.
Wezwanie do działania jest pojęciem z zakresu marketingu internetowego. Termin ten odnosi się do działania, które chcesz, by Twoi odwiedzający wykonali znajdując się na Twojej stronie internetowej lub blogu. Przykładem może być nakłanianie ludzi poprzez umieszczenie przycisku akcji „zapisz się teraz” do zapisania się do newslettera. Możesz także przekonać internautów do zapisania się i pobrania Twojego darmowego e-booka lub wszystkiego, co dla nich przygotowałeś.
Poniżej kilka wskazówek, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę odwiedzających i zatrzymać ich na Twojej stronie tak długo, jak tylko zechcesz, a także zachęcić, by podjęli zaplanowane przez Ciebie działanie.

1. Usuń linki wychodzące (zewnętrzne)
Jeśli korzystasz z Google Analytics, prawdopodobnie słyszałeś o wskaźniku, zwanym współczynnikiem odrzuceń (ang. bounce rate). Jak podaje Google, wskaźnik ten to procent odwiedzin tylko jednej strony lub odwiedzin, podczas których osoba opuściła witrynę po zobaczeniu strony wejściowej (docelowej). Usunięcie linków zewnętrznych z Twojej strony spowoduje zmniejszenie tego wskaźnika.
Dlatego też umieszczanie w każdym wolnym miejscu strony bannerów stron partnerskich może działać na Twoją niekorzyść.
Wypróbuj każdy sposób, który przychodzi Ci do głowy, by zachęcić odwiedzających do dłuższej wizyty – spowoduj, by zechcieli przeczytać ciekawy artykuł lub notkę zamieszczoną na innej podstronie.  Dopiero tam umieść banner strony partnerskiej – w ten sposób nie odeślesz ludzi z powrotem od razu po wejściu na Twoją stronę główną.

2. Gra na emocjach
Ludzie kupują często pod wpływem emocji, a jest tak, ponieważ działania wywołane emocjami są często podświadome.
Sposób zachęcenia internauty do podjęcia zaplanowanego działania, który oparty jest na logice jest mniej skuteczny niż ten, który odwołuje się do emocji. Logiczne myślenie zawsze prowadzi do rozważania „za” i „przeciw”, a to niekoniecznie jest korzystne z Twojego punktu widzenia. Jeśli do Twojej oferty wprowadzisz odrobinę emocji (na przykład zaprezentujesz główne korzyści, zalety Twoich produktów) ludzie skorzystają z niej chętniej.
Emocje pozwolą Ci na zmaksymalizowanie szans na zyskanie klienta. Między Tobą a Twoim odbiorcą powstanie więź, która spowoduje, że nie tylko będzie on chętniej korzystał z Twojej oferty, ale także częściej odwiedzał Twoją stronę i pozostawał na niej dłużej.

3. Krótki film
To zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych sposobów przekazywania informacji. Nawet krótkie wideo, trwające zaledwie kilka minut jest bardziej wartościowe niż wiele stron tekstu.
Weź pod uwagę, że wielu ludzi przejrzy Twój artykuł pobieżnie (i dokona tego w ciągu kilkunastu – kilkudziesięciu sekund). Jeśli dodasz wideo, Twoi odwiedzając zechcą je obejrzeć i pozostać dłużej.
Filmy w Internecie są rozwinięciem typowej telewizji i doskonałym sposobem na przekazanie treści Twoim odwiedzającym.

4. Obrazki
Bardzo często odpowiedni obrazek, dobrany właściwie do danego artykułu powoduje swego rodzaju reakcję emocjonalną ze strony odbiorcy, która może doprowadzić do zwiększenia jego skłonności do skorzystania z Twojej oferty. Ludzie reagują niezwykle łatwo na bodźce wzrokowe – skorzystaj z tego, ilustrując obrazkami artykuły zamieszczane na Twoim blogu.

5. Konkrety są najważniejsze
Zawartość, którą oferujesz swoim odbiorcom musi przedstawiać konkretną wartość dla nich, by pozwolić Ci zbudować więź emocjonalną z Twoimi czytelnikami. Relacja taka wymaga zaufania obu stron – zyskując zaufanie ludzi powodujesz, że obecni klienci pozostaną przy Tobie na dłużej. Możesz spróbować zaoferować internautom coś za darmo (w zamian za zapisanie się jako członkowie) i zachęcić ich w ten sposób do pozostania przy Tobie – być może w przyszłości zostaną Twoimi klientami?

Licencja: Creative Commons
4 Ocena