1
głosów
- +

Efektywny cel i skuteczne działanie w marketingu sieciowym

Autor:

Aktualizacja: 11.07.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / MLM - Marketing sieciowy


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1337 razy czytane
  • 10 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Najważniejsze jest działanie w określonym kierunku. Znaczna większość ludzi skarży się, że coś nie działa i nie daje rezultatów. Najczęściej nie wiedzą jak określić cel, jak skutecznie działać. W marketingu sieciowym mapą do skarbu jest plan działania, a skarbem niezależność finansowa. 


Zapraszam cię do skupienia się na skutecznym formułowaniu celów. Dlaczego? Źle sformułowany cel przyniesie więcej strat niż pożytku. Będzie źródłem frustracji, złości, zamiast powodem do dumy, zalążkiem szczęścia i radości. Nie zależnie czy będzie on dotyczył życia osobistego czy też zawodowego, będzie odnosił do MLM czy innej działalności, należy do jego formułowania zabrać się odpowiednio. Jak to zrobić?  

Takimi cechami powinien się charakteryzować poprawnie sformułowany cel:

1. Wartościowy, czyli przynoszący określone korzyści, materialne i emocjonalne.

2. Ambitny, stanowiący wyzwanie. Taki, który będzie wspierał twoje poczucie wartości, z którego będziesz dumny. Nie taki, który dzięki „mrugnięciu okiem” osiągniesz.

3. Pozytywny – wyrażaj myśli w formie, czego chcesz i jednocześnie unikaj, czego nie chcesz: „do pracy chcę jeździć własnym samochodem marki X”, zamiast „nie chcę jeździć do pracy autobusem”. Dzięki temu będziesz miał możliwość wyobrażać to sobie i zacząć realizować. Od tego czego nie chcesz, możesz się jedynie odsuwać. Pamiętaj, że otrzymujesz to na czym się koncentrujesz, od ciebie zależy co to będzie. Koncentracja na niechęci do komunikacji miejskiej i intensywne myślenie o niej, podświadomie staje się twoim celem.

4. Realny - możliwy do wykonania w oparciu o dobór określonych zasobów: wiedzy, umiejętności, ludzi, środków itp. Uwzględniający realne możliwości, warunki i siły. Także praktyczny.

5. Terminowy - określony w czasie, dokładnie (31-08-2013, zamiast w przyszłym roku).

6. Teraźniejszy, czyli formułowany w czasie teraźniejszym. Celem jest wytworzenie emocji pozytywnych, związanych z tym, że został on już zrealizowany. To spowoduje podniesienie efektywności działania.

8. Opisany - określiłeś działania jakie są potrzebne do realizacji. Zaplanowałeś swoje działania i mniejsze cele, które musisz osiągnąć po drodze.

9. Mierzalny - skąd będziesz wiedział, że zbliżasz się do celu, osiągasz swój rezultat? Co będziesz czuł/widział/słyszał, jak osiągniesz cel? Co innego ludzie w tobie zauważą?

10. Osobisty, czyli zależny od ciebie i będący pod twoją kontrolą, wpływający na ciebie i twój świat. „Marzę, aby mój największy klient był milszy” - nie zmienisz jego charakteru, choć ty możesz zmienić swój stosunek do niego i są szanse, że również zmieni się jego stosunek względem ciebie. Jakie będą konsekwencje tego, że osiągniesz cel dla ciebie i innych (co zyskacie, a co stracicie, jakie będą tego koszty). „Chcę mieć dom na obrzeżach Warszawy” - choć na co dzień mieszkam w Gdańsku, tu pracuję, tu moje dzieci chodzą do szkoły, tu moja żona prowadzi swoją firmę. Cel ode mnie zależy, ale konsekwencje jego realizacji mogą spowodować rozpad więzi rodzinnych. Bo po co mi dom, w którym będę mieszkał sam, z dala od rodziny i przyjaciół?

Już wiesz jak skutecznie wyznaczyć cel, teraz zaplanuj swoją drogę na szczyty marketingu sieciowego. Następnie zacznij działać. Miej jednak świadomość tego, że jeszcze nikt nie osiągnął takiej biegłości w planowaniu, że stworzy plan idealny, który zostanie zrealizowany w 100%, od początku do końca. Dlatego też, na każdym kroku analizuj swoje postępowanie, sprawdzaj wyniki i twórz nowe strategie, dostosowuj działanie do zmieniających się warunków. Czyli o co chodzi?

1. Wyznacz cel

2. Zaplanuj

3. Działaj

4. Analizuj rezultaty

5. Dostosuj działania do efektów

6. Powtarzaj kroki 2-5 do chwili osiągnięcia celu .

Thomas Edison jest najlepszym przykładem postępowania w taki właśnie sposób. Zanim doszło do skutecznego doboru odpowiednich składników, z których powstała żarówka, wykonał kilka tysięcy prób. Sam powtarzał, że nie popełnił żadnego błędu. Każda próba umożliwiała eliminację błędnej kombinacji i zbliżała go do upragnionego sukcesu. Pamiętaj! Ty też możesz zostać „Edisonem” MLM-u.

Skuteczność działania jest bezpośrednio związana z orientacją na cel. Zastanów się, czy dotychczas działałeś reagując na otaczającą cię rzeczywistość, przystosowywałeś się do niej. Jeżeli podążasz do wyznaczonego celu – gratuluję. Jeżeli dotychczas było inaczej, zostaw to i zacznij koncentrować się na przyszłości. Zacznij kierować się w stronę celu. Amerykanie powiadają: iść przed siebie, to znaczy mieć świadomość celu.

Dobrze sformułowany cel osobisty, połączony z działaniem w MLM, istotnie wpływa na poprawę jakości twojego życia. Panuj nad swoim życiem. Bądź aktywny. Kolekcjonuj pozytywne doświadczenia. Dzięki temu rozbudujesz swój potencjał, odnajdziesz ukryte w sobie zasoby sukcesu i przystąpisz do rozbudowy swojej struktury z pełnym zdecydowaniem. Podstawą pomyślnych plonów jest twoja chęć do działania, wynikająca z dobrze sformułowanych celów oraz umiejętności.

Maciej Kozubik 

Dyplomowany coach i trener biznesu, ekonomista. Człowiek szczęśliwy realizujący własne cele życiowe. Dzisiaj zajmuje się coachingiem zgodnie z wytycznymi ICF, szkoleniami oraz marketingiem sieciowym.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij