Sprawdzamy pojemność baków popularnych motocykli podróżnych dostępnych na naszym rynku. Wyniki są ciekawe, gdyż do standardowego raportu o spalaniu dodaliśmy analizę kosztów przejechania jednego kilometra, co może pomóc przy wyborze maszyny przydatnej w dalekiej podróży.

Data dodania: 2012-06-11

Wyświetleń: 2709

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Raport powstał w oparciu o dostępne dane z sieci. Wielkość spalania została zaczerpnięta ze stron sprzedawców lub z ogólnodostępnych źródeł w internecie. Wyniki mogą się w indywidualnych przypadkach różnić, co związane jest z różnym stylem i warunkami jazdy. Tutaj prezentujemy wartości średnie.

Cena benzyny przyjęta do testu została ustalona na poziomie 5,09 - artykuł był pisany kilka miesięcy temu, a przy galopujących cenach nie sposób tego ciągle aktualizować. Jak ktoś chce otrzymać precyzyjne dane proszę koszt 1 km przemnożyć przez 1,2 i wówczas wyjdzie aktualna wartość.

Przejdźmy do konkretów. Myślę, że dla nikogo nie jest zaskoczeniem najlepszy wynik BMW R 1200 GS Adventure, gdyż jest to model przystosowany do dalekich wypraw. Drugie miejsce BMW R 1200 również nie jest zaskoczeniem. Z zestawienia widać, że maszyny przewidziane przez producentów jako typowe turystyki, spełniają oczekiwania w zakresie dużych przelotów na zbiorniku. Moim zdaniem wszystkie wyniki powyżej 350 km pozwalają spokojnie wybierać się w podróż nawet daleką i nie rozglądać się ciągle za stacją paliw. Mnie zaskoczyły kiepskie wyniki Yamahy 1200 i 660, KTM 990 oraz Trampka (w końcu to klasyki podróży). Na szarym końcu Suzuki Burgman, który nie znalazł się tu przypadkowo. Wiele osób chwali sobie ten sprzęt jako dobry turystyk.

Druga tabela pokazuje koszt jednego przejechanego kilometra daną maszyną. Znów króluje BMW modelem F 800. Weteran szos Suzuki V-strom 650 uzyskał całkiem niezły wynik w obu badaniach, BMW z czołówki poprzedniej tabeli powędrowały do klasy średniej, a moim zdaniem całkowicie pogrążyły się Yamahy i KTM lądując wśród najdroższych podróżników w zestawieniu, z wynikiem niemalże dwukrotnie gorszym niż zwycięzca. Warto wymienić motocykle, które w obu konkurencjach wypadły dobrze: Triumph Tiger 800, Honda Deauville, BMW R1200 RT, Honda CBF 1000 F.

Kupując maszynę warto policzyć sobie te dwa parametry, żeby potem na trasie nie było zonka. Ja jeżdżąc V-Stromem 650 nie narzekam i jadąc z w grupie nie jestem obciążeniem w zakresie częstotliwości tankowania maszyny w trasie.

Jeszcze uwaga odnośnie Kawasaki, której brak w zestawieniu. Otóż ciężko mi było znaleźć jakieś wiarygodne dane odnośnie spalania tych maszyn. Jeżeli ktoś może pomóc w tym zakresie, chętnie uzupełnię obie tabele odpowiednimi danymi.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena