0
głosów
- +

Ja szybko wrócić do formy po porodzie

Autor:

Aktualizacja: 04.06.2012


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Życie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 788 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

W ciąży przytyłaś masę kilogramów? Martwisz się, że po porodzie zostanie Ci duży brzuch i masa dodatkowych fałdek oraz tłuszczyk zwisający z każdej strony? Jak szybko wrócić do formy oraz co należy zrobić, aby odzyskać figurę sprzed ciąży lub nawet lepszą? Czy należy się katować dietami lub ćwiczeniami?


Zacznijmy od tego, że każdej kobiecie po porodzie zostaje spory brzuch. Nie przeraź się zatem, że po porodzie ubyło Ci niewiele – jest to rzecz jak najbardziej normalna i charakterystyczna dla porodu. Pocieszające jest jednak to, że macica obkurcza się i Twój zwisający brzuszek będzie się systematycznie pomniejszał. Co przyspiesza obkurczanie się macicy – karmienie piersią. Organizm kobiecy jest tak skonstruowany, że ssące pierś dziecko powoduje obkurczanie się macicy, co karmiąca mama może odczuć jako skurcze w dolnej części brzucha.

Diety odchudzające dostępne zewsząd są kuszącą propozycją dla świeżo upieczonej mamy. Proponuję jednak z rozwagą podejść do tematu. Jeżeli nie karmisz naturalnie swojego dziecka, możesz z nich skorzystać – wówczas będą one pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami. Jeżeli jednak karmisz piersią swoje maleństwo, odrzuć wszystkie diety odchudzające. Ten mały człowiek potrzebuje do swojego prawidłowego rozwoju wszystkich niezbędnych składników: od wapnia, przez cukry do tłuszczy. Nie możesz zatem stosować żadnej z diet odchudzających, które generalnie skupiają się na ograniczeniu wybranego składnika i mogą być bardzo niebezpieczne dla Ciebie i dziecka.

Aby zatem szybko wrócić do formy należy zdrowo się odżywiać. Twoja dieta musi dostarczać wszystkich niezbędnych do prawidłowego rozwoju składników odżywczych. Co więcej, nie możesz ograniczać ilości posiłków – wręcz przeciwnie, karmiąca mama powinna przekąsić coś co kilka godzin. Jeżeli będziesz ograniczać ilość oraz jakość posiłków, możesz mieć problemy z laktacją. Należy zatem kierować się dobrem maluszka i jeść często i odpowiednio – wówczas maluszek odpłaci Ci szybką utrata kilogramów. Mówi się bowiem, że dziecko zjada swoją mamę i trzeba przyznać, że powiedzenie to jest prawdziwe.

Ruch jest także idealnym sposobem wspomagającym powrót do formy po porodzie. Należy jednak uważać z rodzajem wykonywanych ćwiczeń. W zależności od Twoich ran poporodowych (nacięcie krocza, nacięcie brzucha) możesz wykonywać inne ćwiczenia. Z pewnością zakazane są ćwiczenia naciągające zszyte miejsce – grozi to bowiem rozerwaniem szwów bądź ponownym otwarciem się rany. Warto zatem skonsultować się z lekarzem ginekologiem, jeżeli chcielibyśmy intensywniej uprawiać jakiś sport. Do form zalecanej aktywności należą spacery.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij