3
głosów
- +

Zadania szefa sprzedaży

Autor:

Aktualizacja: 27.05.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 3 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 957 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Każdy przedstawiciel handlowy uważa, że ma trudną pracę – i oczywiście jest to prawda, bo zawód handlowca należy do najbardziej stresujących profesji. Jednak nie jest on nawet w połowie tak stresujący jak pozycja szefa działu handlowego. 


Przede wszystkim szef sprzedaży zazwyczaj, pomimo pełnienia funkcji managerskiej, musi nadal  sam chodzić na spotkania z klientami i mieć określone wyniki sprzedażowe. To nie jest tak, że zostaje przeniesiony do pracy biurowej i sobie spokojnie siedzi nad dokumentami. Jest nadal na pierwszej linii frontu i codziennie sam pracuje w terenie. Więc już patrząc tylko na to, można stwierdzić, że ma co najmniej tyle stresu co normalny przedstawiciel handlowy.

Jednak jego napięcie nie bierze się tylko ze spotkań z trudnymi klientami – musi przecież także myśleć o wynikach swoich i swoich ludzi. Więc normalne ciśnienie, związane z koniecznością zrealizowania celów (tzw. targetów) sprzedażowych, które odczuwa każdy sprzedawca, trzeba w tym wypadku pomnożyć razy kilka. To jest duże napięcie emocjonalne.

Pomimo tego, że szef działu handlowego pracuje pod dużą presją, musi jednocześnie być w stanie udzielić wsparcia ludziom, którzy mu podlegają. Wymaga to dużej odporności psychicznej by nie dać po sobie poznać, że samemu jest się przytłoczonym przez ilość zadań. Wymaga też dużych zasobów inteligencji  emocjonalnej, by być w stanie motywować podwładnych w trudnych chwilach i cięższych okresach.

Kierownik działu sprzedażowego musi również posiadać wysokie zdolności organizacyjne – zarządza w końcu grupą ludzi, którzy przecież pracują zazwyczaj poza biurem przez większość czasu. Więc nie może ulegać chaosowi, który czasem będzie się pojawiał. Musi świetnie zarządzać swym czasem, organizować pracę innych gdy to potrzebne i delegować zadania innym tam, gdzie to możliwe. 

Autor zajmuje się komunikacją międzyludzką a w szczególności takim tematem jak szkolenia sprzedażowe - ponieważ najbardziej popularnym tematem jesli chodzi o umiejętności miękkie są właśnie szkolenia handlowe


Podobał Ci się artykuł?
3
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij