Reklama internetowa w fazie początkowej występowała w formie mailingu.
Wraz z powstaniem pierwszej przeglądarki internetowej, potrafiącej wyświetlić grafikę oraz ramki, świat internetowego marketingu zaczął ewoluować i szybko stał się swoistego rodzaju imperium reklamy przystrojonej w mniej lub bardziej gustowną szatę graficzną.

Data dodania: 2012-05-27

Wyświetleń: 1967

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dzięki odświeżonej formie i szybkości przekazu, reklamodawcy zaczęli docierać do większej liczby potencjalnych odbiorców.   

Marketing internetowy pozyskuje nowych klientów, wykorzystując globalny zasięg stron www, przez które przesyła informacje marketingowe. Popularną formą, jaką przyjmuje reklama internetowa, są banery reklamowe, których jest kilka rodzajów.
Banery flash, stworzone przy pomocy technologii służącej do tworzenia animacji, są to banery dynamiczne. Poprzez swoją atrakcyjną wizualnie formę przekazu (w ruchu) cieszą się wielkim zainteresowaniem zarówno wśród nadawców, jak i samych odbiorców. Wcześniej modne były banery statyczne, czyli pliki graficzne zapisane w formacie GIF i JPEG.
Nadrzędnym zadaniem wszystkich banerów jest jak najlepsze reklamowanie produktu, poprzez zachęcenie internauty do kliknięcia w celu odwiedzenia promowanej witryny.

Aby odbiorca mógł za pomocą myszki automatycznie przejść do reklamowanej strony lub serwisu, baner musi przekonać go, że naprawdę tego chce. To zadanie dla odpowiedniej grupy osób, która go do tego nakłoni, dzięki swym umiejętnościom oraz niebanalnym myśleniu wspartym dobrą formą wizualną. Reklama internetowa, jak i prasowa, musi oddziaływać przede wszystkim na zmysły estetyczne odbiorcy. Inaczej nie spełni swojego przeznaczenia.  

Zespoły kreatywne prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej pomysłowych i zauważalnych form reklam internetowych. Każdy chce przebić się przez tendencyjność, powtarzalność, płytkość oraz szarość, by pokazać odbiorcy produkt przez pryzmat kalejdoskopowej atrakcyjności formy wizualizacji. Tylko wtedy potencjalny klient może zechcieć wejść do tego wykreowanego świata i sprawdzić, czy jest on lepszy od tego, który do tej pory był mu znany.  

Wszystko po to, by zadowolić już dość mocno wybrednych odbiorców. I kto twierdzi, że w naszym kraju się nie dba o klienta? Czy ktokolwiek choć raz nie był kuszony przez atrakcyjne formy reklamy internetowej, które powstają specjalnie z myślą o odbiorcy,
czyli potencjalnym kliencie? 

Licencja: Creative Commons
2 Ocena