Firmowa strona internetowa powinna informować o charakterze prowadzonej działalności, obszarze jej działania oraz informować o sposobie nawiązania kontaktu. Dopiero wtedy pozycjonowanie takiego serwisu ma sens. Nie ma nic gorszego jak wysoka pozycja w wyszukiwarkach i niewielkie zainteresowanie potencjalnych klientów.

Data dodania: 2007-12-25

Wyświetleń: 3251

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która jest konieczna po zakończeniu budowania serwisu. Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty, sama witryna internetowa powinna spełniać podstawowe zadania.
Projektowanie każdej profesjonalnej strony internetowej powinny towarzyszyć jasno sprecyzowane cele. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:
• publikowanie informacji o firmie, produktach oraz usługach,
• dostarczenie aktualnych wiadomości dotyczących właściciela strony internetowej,
• wspieranie działu obsługi klienta,
• opis realizacji zamówień,
• budowanie świadomości marki.
Po zakończeniu powyższych działań można przystąpić do realizacji pozycjonowania strony internetowej. Jednak w międzyczasie można dodatkowo podnieść atrakcyjność firmowej strony www. Czynności, które mogą nam w tym pomóc to m.in.:
• oferta handlowa – bardziej szczegółowa informacja o branży, w której firma prosperuje. Informacja nie musi (a czasami nawet nie powinna) zawierać cen produktów czy usług. Konieczny natomiast jest dokładny opis oferowanych towarów i usług. Bardzo dobrze, jeśli na stronie internetowej oferta podzielona jest na tematyczne grupy. To poprawia czytelność. Niezbędne jest także oddzielenie usług od towarów,
• listy referencyjne – każda firmowa strona internetowa powinna zawierać listę klientów jako uzupełnienie informacji o firmie,
• aktualności – odrębny obszar, najlepiej na głównej stronie strony internetowej, gdzie zamieszczone są informacje powiązane z bieżącą działalnością firmy (promocje, wydarzenia),
• wyszukiwarka w serwisie – jest to wyszukiwarka w odniesieniu do zawartości danej strony internetowej. Znacznie zwiększa atrakcyjność strony internetowej i poprawia jej ergonomię. Wyszukiwarka jest niezbędna na stronie internetowej z dużą ilością informacji.
Sam proces pozycjonowania strony internetowej nie przyniesie nam dużych zysków jeśli powyższe założenia dotyczące projektowania witryny internetowej nie zostaną spełnione. Dlaczego? Ponieważ posiadanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych nie oznacza, że klient skorzysta z usług danego serwisu czy dokona w nim zakupu. Często spotykanym przypadkiem jest fakt opuszczania stron internetowych przez internautów, którzy nie potrafią znaleźć odpowiednich działów w odwiedzanym serwisie. Pamiętajmy więc, by wraz z pozycjonowaniem strony internetowej pamiętać o zachowaniu pewnego kanonu przy projektowaniu własnego serwisu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena