3
głosów
- +

Mrożonki

Autor:

Aktualizacja: 23.04.2012


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 3 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 986 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Mrożone warzywa i owoce mogą być cennym uzupełnieniem diet, zwłaszcza teraz, gdy świeże warzywa są niezbyt dobre i drogie. Specjaliści od żywienia zalecają, by jeść od 400 do 500 gram warzyw i owoców dziennie.


Mrożone owoce i warzywa mogą być doskonałym źródłem witamin i niezbędnych minerałów, zwłaszcza zimą. Mrożone warzywa i owoce, właściwie przechowywane i rozmrażane, mają porównywalną do świeżych wartość odżywczą.

Zimą i wiosną mogą one mieć nawet więcej wartości odżywczych niż warzywa i owoce dostępne na sklepowych półkach.

Według   statystyk  Polacy  spożywają  aż pięciokrotnie  mniej  warzyw  i  owoców mrożonych, niż mieszkańcy  innych  krajów Unii Europejskiej.  Według   badań, przeprowadzonych przez OBOP, ponad połowa Polaków jest przekonanych, że mrożonki  tracą, lub  tracą w dużym stopniu, wartości  odżywcze. Tymczasem mrożenie pozwala w większym stopniu, niż np. cukrzenie,  solenie  czy  marynowanie, zachować  zbliżoną do świeżych produktów wartość odżywczą. I to bez wprowadzania dodatkowych   substancji konserwujących, takich jak sól, ocet itp. Zamrażanie obejmuje kilka etapów: najpierw warzywa i owoce są myte, krojone i blanszowane (jest to proces poprzedzający mrożenie,  polegający  na krótkotrwałym, trwającym kilka minut, ogrzaniu  warzyw w temperaturze 85-100°C). Blanszowanie zatrzymuje działanie enzymów tkankowych, zapobiegając zmianom  zabarwienia  oraz walorów  smakowych  mrożonych  warzyw.  Dodatkowo niszczone są mikroorganizmy.

Dodatkowo proces ten powoduje,  że po rozmrożeniu dania przygotowujemy w krótszym czasie, a warzywa są lekko twardawe tak, jakby były przygotowywane  na parze. Na samym końcu warzywa są bardzo szybko zamrażane.  Następuje  to  w  strumieniu bardzo zimnego powietrza, dzięki czemu warzywa nie sklejają się ze sobą i zachowują swój naturalny wygląd i wiele właściwości odżywczych.

Dlaczego warto jeść mrożonki? Bo spożywanie minimum  400 g warzyw i owoców (bez ziemniaków) dziennie zmniejsza ryzyko chorób serca, różnego rodzaju nowotworów, cukrzycy i otyłości. A mrożonki, zachowują wysoką zawartość składników odżywczych,  w tym witamin i  składników  mineralnych, a  poza tym są bardzo wygodne w użyciu i stosunkowo tanie. No i mogą służyć za jako baza pysznych potraw.

www.cukrzycaazdrowie.pl - magazyn medyczny o cukrzycy

Lista Tagów: mrożonki, dieta, cukrzyca

Podobał Ci się artykuł?
3
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij