Dziś gama kosmetyków przeznaczonych dla panów powiększyła się. Kremy na zmarszczki, peelingi do ciała, kremy pod oczy specjalne balsamy do ciała są dla niektórych już kontrowersyjnymi towarami. Producenci zauważyli jednak potrzebę na rynku – okazało się, że był to strzał w dziesiątkę.
Widok mężczyzny na solarium nie jest już dziś wielkim wydarzeniem. Panowie być może czują się nieswojo w takim miejscu, jednak coraz częściej zaczynają przełamywać stereotypy. Podobnie jest zresztą w zakładach kosmetycznych – peeling, lifting, pedicure lub manicure to zabiegi, którymi nie pogardzają również panowie. W walce z uprzedzeniami i w celu określenia tego zjawiska, zaczęto mówić o mężczyznach „metro”. Nie mają oni wiele wspólnego z odmienną orientacją, jak to się powszechnie uważa, jednak w sposób bardzo staranny dbają o swój wygląd.
Powstają nawet specjalne salony piękności i zabiegi, które są wyprofilowane specjalnie ze względu na właściwości męskiej skóry. Dlatego niektórzy panowie korzystają z zabiegów takich, jak mikrodermabrazja. Nadal jednak temat ten stanowi rodzaj tabu i zawsze wzbudza wielkie emocje. Taki mężczyzna jako partner musi bardzo mobilizować, żeby nie powiedzieć wprawiać w kompleksy, swoją partnerkę. Przesadne dbanie o własny wygląd i urodę nie jest typowo męską cechą, dlatego tacy panowie są przez społeczeństwo traktowani jako bardzo osobliwi…
Jednak zauważamy jeszcze pewną prawidłowość. Uważa się, że najlepszymi kucharzami są mężczyźni – podobnie z dobrymi fryzjerami. Profesjonalny fryzjer to zazwyczaj mężczyzna. Nie możemy jednak dać się zwariować – choć granice między tym, co kobiece, a tym, co męskie zaczynają się coraz bardziej zacierać.