Reklama dźwignią handlu - słyszałeś te słowa już pewnie wiele razy. I na pewno nikt nie musi Ci mówić, że reklama jest ważna. Jest jednak coś, o czym powinieneś pamiętać, zanim wydasz złotówkę na reklamę. Jeśli nie chcesz wyrzucać pieniędzy w błoto, zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.

Data dodania: 2012-03-12

Wyświetleń: 1767

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie jest tajemnicą, że aby reklama była skuteczna, powinna być skierowana do odpowiedniej grupy docelowej.  Powinni o tym pamiętać mikro i mali przedsiębiorcy, którzy mają zazwyczaj ograniczone środki na reklamę. Nie mogą sobie pozwolić więc na reklamę masową, np. w ogólnopolskiej telewizji. Zresztą to, że reklamę telewizyjną zobaczą miliony widzów, nie oznacza, że nie jest ona skierowana do grupy docelowej! Inaczej reklamuje się masło (grupa docelowa gospodynie domowe), a inaczej najnowszy model telefonu (grupa docelowa - młodzi ludzie).

Wracając do grupy docelowej, chyba zgodzisz się z tym, że nie ma sensu reklamować podpasek na portalu dla mężczyzn lub w magazynie Playboy. To był skrajny przykład. A teraz inne. Załóżmy, że zamierzasz wypromować salon kosmetyczny. Nietrudno więc zgadnąć, że twoimi klientkami będą w większości kobiety. Ile będą miały lat? Zapewne będą to kobiety w różnym wieku, ale raczej nie emerytki.. Wydrukowałeś 1000 ulotek. Komu je rozdasz, aby miało to sens?

Nie chodzi jednak tylko o rozdawanie ulotek. Portale internetowe, na których zamierzasz reklamować określone produkty czy usługi, również powinna odwiedzać twoja grupa docelowa. To samo dotyczy zresztą gazet. Oczywiście, określenie wąskiej grupy docelowej nie zawsze jest możliwe. Tak będzie np. w przypadku prywatnego gabinetu dentystycznego, którego klientem może zostać każdy. Chociaż i w tym przypadku konkretnymi usługami, np. wybielaniem zębów, bardziej będą zainteresowane młode kobiety niż starsi mężczyźni lub emerytki. 

Podsumowując, jeśli prowadzisz mikro lub małą firmę, to zanim wydasz pieniądze na reklamę, zastanów się:

Kim są twoi klienci?

Gdzie przebywają?

Jak ich możesz przekonać do skorzystania z oferty twojej firmy? (ważne jest to, jakie odniosą korzyści).

Licencja: Creative Commons
0 Ocena