By osiągnąć sukces w prowadzeniu sklepu internetowego, trzeba postępować według kilku zasad, trzeba pamiętać o kilku podstawowych sprawach. Poniżej przedstawiam kilka z nich.  

Data dodania: 2012-02-20

Wyświetleń: 1594

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Patrz na każde pieniądze, które wydajesz przez pryzmat zwrotu z inwestycji. Każda złotówka którą wydajesz na sprawy związane ze sklepem musi się zwrócić. Jeśli coś ma się nie zwrócić, to oznacza, że wydanie tych pieniędzy było błędem. Zwrot z inwestycji, określany popularnie jako ROI (z angielskiego Return Of Investment). Wszystko co robisz musi przynieść pieniądze – zarówno zmiany wprowadzone w grafice strony, wprowadzanie nowych mechanizmów informatycznych, czy zatrudnienie copywritera do napisania tekstów na stronę.

2. Nie zapomnij o kwestiach Prawnych. Bądź świadom, że istnieje coś takiego, jak klauzule niedozwolone – jeśli ktoś znajdzie je w regulaminie twojego sklepu, możesz zapłacić spore grzywny (idące w tysiące złotych). W idealnym przypadku zaangażuj prawnika, by ci taki regulamin napisał. I nie kopiuj regulaminu ze stron konkurencji – one też mogą być wypełnione klauzulami niedozwolonymi. 

3. Postaw na wysoki poziom obsługi klienta. Dla wielu właścicieli sklepów internetowych, to jest najlepszy sposób na pozytywne wyróżnienie się spośród konkurencji. Ponieważ konkurencja jest duża, jest coraz trudniej z nią walczyć i wygrywać, ponieważ każdy ma ograniczoną ilość środków – po prostu nie można kupować reklam w nieskończoność. Tym bardziej jeśli konkurujemy z dużymi firmami. Ale bycie miłym nic nie kosztuje. Każdego na to stać. I wciąż działa świetnie. Czynnik ludzki jest teraz nawet ważniejszy niż kiedyś.

4. Pamiętaj by za wszelką cenę utrzymać przepływ pieniędzy (tzw. cashflow). Nie kupuj gór towaru by mieć go na zapas na kilka miesięcy, kiedy twój dostawca może ci go dostarczyć w ciągu 24 godzin. Staraj się kupować mało, tak żeby tylko mieć dany produkt na stanie, a nie po to, żeby mieć ‘zapas’. Negocjuj z dostawcami jak najdłuższe terminy płatności. To ci pozwoli uniknąć katastrofy.  

Licencja: Creative Commons
4 Ocena