Podwyżki składek rentowych przez ZUS zmuszają szefów firm do rozważnego podejmowania decyzji o tworzeniu stanowisk w firmie. Czy naprawdę trzeba wybierać między oszczędnością a sprawnie dziaałającym dzialem informatycznym? Nie! Przekonaj się jak to zrobić.

Data dodania: 2012-02-16

Wyświetleń: 861

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Od wielu lat w środowiskach związanych z branżą IT istnieje pojęcie outsourcingu. Co to słowo oznacza? Samo w sobie jest zbitkiem takich angielskich określeń jak outside-resource-using, czyli tłumacząc - używanie zewnetrznych zasobów.

Odnosi się to do coraz szerzej rozumianej grupy 'zewnetrznych zasobów'. Najpierw chodziło o pożyczanie 'mocy obliczeniowej' czy zlecanie zewnetrznej firmie skomplikowanej obsługi finansowo-ksiegowej, czy innej pomocy związanej z oprogramowaniem informatycznym.

W chwili obecnej outsourcing to także wszelkiego rodzaju usługi informatyczne mające na celu zapewnienie wysokiej jakości przy kosztach niższych niż w przypadku zatrudnienia etatowego informatyka w firmie. Typowa usługa outsourcingowa może zawierać między innymi:

- zakup/konserwację sprzętu komputerowego;

- zakup/aktualizację oprogramowania;

- projektowanie/budowę/utrzymanie sieci komputerowych itp.

Jak widać współczesny outsourcing polega na odciążeniu firmy z często niepotrzebnych i kosztownych stanowisk informatyków. Całością ich dotychczasowej pracy mogą się zająć zewnetrzni specjaliści z firm informatycznych. Nie jest zatem potrzebne tworzenie nowych, często kosztochłonnych miejsc pracy. Nie ma potrzeby płacenia składek za dodatkowych pracowników, a wszelkie wydatki można ująć na fakturze VAT. Usługa taka jest dostępna 24 godziny przez 7 dni w tygodniu pod specjalnie przygotowanymi numerami serwisowymi. To naprawdę dobrze zainwestowane pieniadze w informatykę w każdej firmie. 

Outsourcing IT, czyli kompleksowa obsługa informatyczna to przyszlośc także w twojej firmie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena