0
głosów
- +

Pieczątka i konto firmowe

Autor:

Aktualizacja: 13.02.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Własna Działalność


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 942 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Złożenie wniosku o zarejestrowanie firmy nie kończy wszystkich spraw urzędowych. Już tak jest, że posiadanie własnej firmy związane jest z urzędami. 


Zakładanie działalności odbywa się zgodnie z przepisami prawa, które zostały zawarte w ustawie o swobodzie gospodarczej oraz rozporządzeniach. Po złożeniu druku CEIDG i tak właściciel firmy jest zmuszony udać się do urzędów, aby na ich wewnętrznych drukach złożyć odpowiednie zgłoszenia. Ustawowy obowiązek nie obejmuje posiadania pieczątki i konta bankowego. Jest to uzależnione jest od woli przedsiębiorcy.

Pieczątka firmowa

Wyrobienie pieczątki nie jest zbyt dużym kosztem, który mieści się w granicy 30-50 złotych. Czy jest przydatna, jeśli nie ma potrzeby używania jej na fakturach, drukach urzędowych czy umowach? Pieczątka firmowa nie jest koniecznością, jednak warto ją mieć, ponieważ może się pojawić problem podczas zakładania konta w banku. Niektóre placówki bankowe wymagają jej. Oprócz tego postawienie pieczątki nadaje dokumentowi oficjalnego charakteru.

Pieczątka powinna zawierać dane firmy, czyli:

- nazwę firmy oraz imię i nazwisko właściciela,

- adres firmy,

- numer telefonu/faksu,

- numer NIP,

- numer REGON,

Do wyrobienia pieczątki nie są potrzebne żadne dokumenty. Można na wszelki wypadek zabrać ze sobą wpis do ewidencji i dowód osobisty.

Konto bankowe

W ustawie o swobodzie działalności został zawarty zapis, który jasno informuje o tym, że przedsiębiorca jest zobowiązany do posiadania rachunku bankowego, jeśli jednorazowa transakcja przekroczy wartość 15 tysięcy euro.

Przedsiębiorca małej firmy może:

- założyć konto i dzięki niemu dokonywać wszystkich rozliczeń, które są związane z jego działalnością,

- rozliczeń dokonywać za pośrednictwem konta osobistego,

- nie zakładać konta bankowego, dopóki rozliczenia nie przekroczą progów, które zostały ustalone w ustawie.

Mikroprzedsiębiorca więc nie ma obowiązku posiadać rachunku bankowego, ale jeśli chce ma do tego prawo. Aby je założyć, trzeba zabrać do banku dokumenty firmy. Wybór odpowiedniej placówki bankowej warto poprzedzić analizą poszczególnych ofert bankowych.  

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij