To, że książka ta została napisana przez profesjonalną coach kariery, która na dodatek od dekady odnosi sukcesy jako dyrektor, strateg i ekspert rekrutacyjny, mogłoby posłużyć za całą recenzję. Ale tych, którzy  wolą poczytać kilka zdań napisanych przez kogoś, kto książkę już czytał, zachęcam do lektury poniższego tekstu.

Data dodania: 2012-02-07

Wyświetleń: 2565

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Autorką książki jest Agnieszka Śniegocka, z wykształcenia prawniczka, która od 10 lat z sukcesem kieruje procesem rekrutacji oraz rozwojem kariery wielu ludzi, czego potwierdzeniem może być między innymi tytuł Top Managera HR 2010 czy certyfikat ICC oraz liczne wystąpienia i wypowiedzi autorki jako eksperta w dziedzinie. Coaching kariery jest kolejną książką tejże autorki, której – podobnie jak poprzedniej – nie boję się wróżyć wydawniczego sukcesu.

Coaching kariery jest pozycją, która zainteresować powinna każdego, kto poważnie myśli o swojej karierze zawodowej. Młodym ludziom, którzy dopiero stoją u progu kariery zawodowej, książka ta z pewnością okaże się bardzo pomocna i podpowie, jak odpowiednio już od samego początku pokierować ścieżką swojego rozwoju tak, by szybko osiągnąć sukces. Natomiast bardziej doświadczonym w zawodowych bojach, nierzadko też po niemiłych przejściach, pozwoli z innej, nowej perspektywy spojrzeć na kwestię ich kariery i da wskazówki, co należy zmienić, by nadać jej nowy wymiar..

Trzeba przyznać, że autorka nadała treści na tyle spójną, ciekawą i skoncentrowaną strukturę, że ciężko byłoby przedstawić coś bardziej esencjonalnego.

Dlatego też, przedstawiając kilka słów opinii, skupię się tylko na niektórych kwestiach w książce poruszonych (i tak lista będzie długa), a które według mnie pokazują kunszt autorki i wartość pozycji.

W Coachingu kariery przeczytamy między innymi:

- czemu formułą sukcesu nie jest suma zasobów i motywacji, ale jej iloczyn, a dodatkowo – dowiemy się, jak rozwinąć obie z nich;

- w czym przeszkadza nam uciekanie od sprzedaży i czemu traktując siebie z jednej strony jako produkt, a z drugiej-jako handlowca, mamy szansę zupełnie inaczej zaistnieć na rynku pracy;

- w którym momencie rozmowy kwalifikacyjnej ważniejsze jest nie to, jak bardzo chcemy siebie zareklamować, ale umiejętność zadawania pytań i dzięki nim, ukazanie pracodawcy, że jesteśmy dokładnie takim produktem, którego mu potrzeba;

- jakie są fakty i mity na temat kariery czy rozmowy kwalifikacyjnej;

- że poza kanałami jawnej rekrutacji, istnieją również ukryte, nierzadko dużo skuteczniejsze (i że wcale nie chodzi o kumoterstwo czy znajomości);

- dlaczego źle czytamy ogłoszenia o pracę i jak można to zmienić;

- dlaczego sami powinniśmy co jakiś czas wyguglać się w sieci (na Zachodzie coraz popularniejsze zajęcie wśród rekruterów);

- jak przygotowywać swoją ofertę marketingową;

- a w końcu jak sprytnie odpowiadać na pytania o kwestie finansowe i kiedy warto je negocjować.

Poza tym, jeśli chcesz dowiedzieć się, co w karierze znaczy zjeść słonia po kawałku, czym jest przemówienie w windzie, co oznacza porzucenie naprawiania popsutych misiów albo co to zasada KISS, metoda AIDA czy poziom BATNA, warto przeczytać tę książkę i nadać nowy, może dotąd nieznany wymiar, swojemu istnieniu na rynku pracy i znaleźć lub zmienić pracę na bardziej satysfakcjonującą.

Serdecznie polecam, Monika Halasz.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena