1
głosów
- +

5 prostych kroków by sponsorować więcej dystrybutorów w MLM

Autor:

Aktualizacja: 02.02.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / MLM - Marketing sieciowy


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1287 razy czytane
  • 7 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Oto i pytanie, jakie najczęściej zadaje sobie początkujący dystrybutor. Jak wprowadzić więcej osób do biznesu? Jak zbudować własną strukturę i w końcu zarabiać duże pieniądze?


Każdy zadaje sobie to pytanie. Niektórzy nawet próbują znaleźć odpowiedź na podstawie własnych doświadczeń. W efekcie wprowadzają mnóstwo zamieszania, zniechęcają do siebie ludzi a w ostateczności zniechęcają sami siebie. Następnie mówią o MLM, jako „piramidzie” gdyż nie potrafili osiągnąć żadnych korzyści finansowych.
Oczywiście trudno jest zamknąć sukces MLM w pięciu prostych krokach, ale z pewnością dadzą ci one pewne wskazówki, co warto robić a czego unikać. Niech to będzie dobry wstęp do dalszego pogłębiania wiedzy. Niech te wskazówki skierują cię na właściwą drogę.

1.    Na początku zbuduj zaufanie. Tak naprawdę nie jest ważne, w jakiej firmie jesteś, jak dobry ma ona plan marketingowy, jak wiele można zarobić i jak wspaniałe posiada produkty dopóki nie wzbudzisz zaufania. Zaufanie nie ma być wzbudzone dla firmy ani dla produktów. Musi ono dotyczyć właśnie ciebie. Osoba, którą chcesz zaprosić do biznesu musi ci zaufać. Brak zaufania jest twoim największym przeciwnikiem. To właśnie jego brak powoduje, że ludzie nie są zainteresowani tym, co masz do powiedzenia. Nie musisz od razu zaprzyjaźniać się z drugą osobą. Pokaż jej raczej, że jesteś do niej podobny. Macie wspólne cechy. Pokaż, że też miałeś podobne obawy na początku. Pokaż, że jesteś zwykłym człowiekiem. Zanim dana osoba kupi twój produkt albo biznes musi najpierw kupić ciebie.

2.    Dowiedz się, czego twój klient potrzebuje.

Musisz dokładnie wiedzieć, kim jest twój klient i jakie są jego potrzeby. Powinieneś na początku dokładnie określić jak wygląda typowa osoba zainteresowana twoim produktem (biznesem). Bez względu na to czy będziesz działał online czy offline nie kieruj swojej oferty do wszystkich. Stracisz swój czas, pieniądze a i ludzi do tego rozzłościsz. Jeśli twoja firma sprzedaje kosmetyki dla kobiet nie kieruj swojej oferty do stolarza z 30- letnim doświadczeniem tylko, dlatego że jest twoim wujkiem. Zanim napiszesz ofertę czy prezentację swojego biznesu i produktu ustal dokładnie, do kogo piszesz. Ile ma lat, gdzie mieszka, jak wygląda, czym się interesuje, jakie ma wykształcenie, ile zarabia itd… Podczas prezentacji zadawaj otwarte pytania by twój prospekt potwierdził swoje potrzeby. Następnie przedstaw mu sposób na zaspokojenie tych potrzeb.

3.    Pozwól im usłyszeć to, czego chcą.

Odnosi się to do powyższego punktu. Niech twoja prezentacja będzie odpowiedzią na problemy twojego klienta. Masz już zbudowane zaufanie. Wiesz, czego potrzebuje dana osoba. Teraz daj jej rozwiązanie na problem, jakie posiada. Pokaż jej, że to jest właśnie sposób, w jaki poradzi sobie z problemem. Pamiętaj, że nie jesteś sprzedawcą i nie wciskasz ludziom czegoś, czego nie chcą, tylko po to by się samemu wzbogacić… Jesteś ekspertem od rozwiązywania problemów i za to właśnie ci płacą.

4.    Zmuś do działania.

Gdy wykonasz powyższe kroki to przychodzi pora na działanie. Pokaż, co twój prospekt ma teraz zrobić. Nie czekaj aż powie z własnej woli, że chce złożyć zamówienie czy przystąpić do firmy. W tym biznesie tak to nie działa. Wielu networkowców wręcz przepuszcza pieniądze między palcami tylko dlatego, że nie proszę o zamówienie. Nie popełniaj ich błędów. Podaj osobie formularz zamówienia, umowę i powiedz, że czekasz na nią do jutrzejszego popołudnia. Przekonaj osobę, że oferta jest ograniczona czasowo i że teraz jest najlepszy moment na podjęcie działania. Jeśli twój prospekt ma zbyt dużo czasu na decyzję może zacząć przekładać ją w nieskończoność (strach przed stratą jest jedną z najsilniejszych emocji determinujących kupującego).

5.    Powtarzaj akcje i spraw by twoi ludzie stali się samodzielni.

Kiedy dana osoba przyłączy się do twojego biznesu to jeszcze nie koniec historii. Musisz sprawić by stała się ona samodzielna i mogła samodzielnie wykonać pracę, jaką ty wykonałeś z nią. Nie traktuj nowych członków biznesu jak swoich dzieci. Pokaż im, co mają robić, czego mają się nauczyć i gdzie mają zdobyć wiedzę. Bądź liderem. Spraw by jak najszybciej dowiedzieli się wszystkiego, co niezbędne i mogli działać w pełni samodzielnie. Tylko w ten sposób twój biznes zacznie rozwijać się automatycznie i stworzysz źródło pasywnego dochodu.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij