Tak zwane "kampanie adwords" przyciągają dziś coraz więcej przedsiębiorstw chcących dotrzeć do internautów poprzez udostępniony przez Google system Google Adsense / Google Adwords...

Data dodania: 2007-11-19

Wyświetleń: 3297

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Google Inc. to amerykański gigant w branży internetowej. Firma została założona w 1998
roku przez dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry'ego Page'a i Sergeya Brina.
Opracowali oni analizę powiązań hipertekstowych dziś znaną w środowisku webmasterów i
pozycjonerów jako Page Rank.

Flagowym produktem tejże firmy , oprócz wielu innych, stała się wyszukiwarka dostępna
m.in. pod adresem www.google.pl (polska wersja). Oprócz funkcji wyszukiwania umożliwia ona
również kampanie reklamową na określone słowa kluczowe.
Tak zwane "kampanie adwords" przyciągają dziś coraz więcej przedsiębiorstw chcących
dotrzeć do internautów poprzez udostępniony przez Google system Google Adsense / Google
Adwords. Jest to idealny sposób by wyświetlić swoją reklamę na wielu serwisach internetowych nie
marnując czasu na pozyskiwanie do tego celu przestrzeni na stronach www. Google Adwords
traktuje wszystkich reklamodawców w sposób równy i sprawiedliwy – płacisz jeśli Twoja reklama
przyciągnęła internautę i odwiedził Twoją stronę. Bez względu na wysokość budżetu wszystkie
boksy adwords mogą się wyświetlać zarówno w Google jak i w sieci wyszukiwania.

Dlaczego Google Adwords staje się coraz popularniejsze?
Google dziś jest bezpośrednio utożsamiane z możliwością łatwego i błyskawicznego
wyszukania potrzebnych informacji w internecie i obsługuje największą ilość zapytań w Polsce. Już
ponad 80% Polaków korzysta z wyszukiwarki oraz produktów amerykańskiego giganta. Rośnie
również zainteresowanie handlem elektronicznym. Dlatego też coraz więcej firm inwestuje w
kampanie linków sponsorowanych co umożliwia nakierowanie uwagi internautów na odpowiednią
ofertę.

Jak rozpocząć kampanię?
Można spróbować rozpocząć kampanie reklamową samemu poprzez zarejestrowanie się w
systemie Google Adwords (adwords.google.com), samodzielne stworzenie reklamy i dobranie do
niej słów kluczowych. Każda reklama wyświetlana jest obok trafnych wyników wyszukiwania a
więc trafia do docelowej grupy odbiorców.
W przypadku, gdy dysponujemy większym budżetem możemy skorzystać z usług firmy,
która świadczy usługi z zakresu Kampanii Adwords. Doświadczenie z zakresu prowadzenia takich
kampanii jak również wyspecjalizowany zespół e-marketerów na pewno przyniosą lepsze efekty.
Wszystko zależy od tego ile możemy wydać i jaki chcemy osiągnąć wynik.
Decydując się jednak na tego typu reklamę nie możemy zapominać, że internet nie jest
jedynym medium transmisji informacji i podczas organizowania kampanii reklamowej należy
uzyskać kompromis między tradycyjnymi środkami przekazu a wirtualną rzeczywistością.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena