1
głosów
- +

Asertywność w relacjach handlowych

Autor:

Aktualizacja: 27.12.2011


Kategoria: Rozwój Osobisty / Rozwój Osobisty


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1177 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Asertywność to cecha, którą powinien posiadać każdy dobry handlowiec. To na dzięki niej można osiągnąć bardzo wysokie wyniki w sprzedaży także w trudnych warunkach. 


Asertywność to cecha, którą każdy z nas może nabyć - wystarczy tylko odrobinę chęci i zapału. Dlaczego podczas handlu, cecha ta jest aż tak bardzo wymagana? Czy bez niej nie istniał by dobry sprzedawca? Jak wiadomo, asertywność posiada wiele znaczeń, nie jest to tylko potrafienie powiedzenia „nie” w odpowiednich sytuacjach, ale także zdolność do radzenie sobie ze stresem czy też odpowiedniego poprowadznia rozmowy z trudnym Klientem.

Warto pamiętać, że podtrzymanie relacji z Klientem jest dosyć ważnym czynnikiem w tym, aby być profesjonalnym sprzedawcą. Każdy z nas powinien wiedzieć, jak ma zachować się w sytuacjach trudnych i konfliktowych, tym bardziej osoba, która na co dzień zajmuje kontaktami z klientami. Dlatego też sprzedawcy powinni podnosić swoje kwalifikacje w tym zakresie. Handlowiec może zachęcić potencjalnego Klienta tylko i wyłącznie w jeden sposób – poprzez rozmowę. Dlatego też tak ważne jest zachowanie postawy asertywnej w każdym kontakcie ze swoim klientem. Brak takiej postawy wiąże się najczęściej z agresją, a czasem z uleganiem bezsensownym żądaniom kontrachenta.  Żadna z tych dwuch postaw nie jest korzystna w tym zawodzie. Dlatego asertywność jest postawą złotego środka. Pozwala ona obronić swoje interesy i zachować dobrą relację z klintem. 

Niektórzy Klienci potrafią w bardzo dobry sposób manipulować zachowaniem handlowca, dlatego też warto być odpornym na tego typu sztuczki. Handlowiec powinien wiedzieć, kiedy powinien postawić granicę pomiędzy sobą a Klientem. 


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij