0
głosów
- +

Umiejętności ważne w karierze sprzedawcy

Autor:

Aktualizacja: 27.12.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 873 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Czy planowanie swojej przyszłości związanej z sprzedawaniem produktów może zakończyć się niepowodzeniem? Warto taki scenariusz również wziąć pod uwagę. 


Istnieje ryzyko, że handlowiec zostanie dotknięty tzw. wypaleniem zawodowym. Do takich sytuacji dochodzi zazwyczaj wtedy, kiedy sprzedawca nie posiada odpowiednich cech, które powinien posiadać obowiązkowo. Jakie to są umiejętności?

Po pierwsze tzw: umiejętności sprzedażowe, czyli zdolność do prowadzenia rozmowy w założonym przez siebie kierunku, natychmiastowego budowania dobrego kontaktu, wzbudzania zaufania, klarownego przekazywania detali technicznych (gdy to potrzebne) i delikatnego wpływania na sposób, w jaki klient postrzega swoje potrzeby. To są, że tak powiem "klasyczne" umiejętności sprzedażowe. Poza nimi, jeszcze inne mają również znaczenie. Jakie?

Ważna jest również umiejętność codziennego działania, określana jako motywacja, oraz  zdolność do zachowania równowagi emocjonalnej w kontakcie z trudnym klientem, okreslana jako asertywność. To głównie dzięki tym umiejętnościom handlowiec ma możliwość osiągnięcia obranego celu nawet wtedy, gdy warunki są niesprzyjające. Asertywność odgrywa również istotną rolę w negocjacjach handlowych, które często bywają ostatnim etapem procesu sprzedażowego. Potrzebny jest wtedy duży spoków wewnętzrny i opanowanie. 

Warto pamiętać o tym, że w zawodzie handlowca cały czas musimy uczyć się co raz to nowszych sposobów kontaktu sprzedawcy z Klientem. Handlowiec powinien przede wszystkim pamiętać o tym, że każdy Klient powinien być traktowany indywidualnie i z jak największym szacunkiem, niezależnie od płci czy też wieku. Niestety co raz rzadziej tego typu cechy można spotkać wśród handlowców w Polsce.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij