1
głosów
- +

Jakie błędy popełniają doświadczeni handlowcy?

Autor:

Aktualizacja: 20.12.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 914 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Czy doświadczeni handlowcy popełniają błędy? Jak zaradzić popełnianiu błędów? W tym artykule przedstawię kilka błędów, które najczęściej popełniane są nie tylko przez doświadczonych sprzedawców. 


Pierwszym z nich jest zbyt wysokasamoocena. Przejawia się ona tym, że handlowiec nie przygotowuje się do spotkania ze swoim handlowcem. Taka postawa czyni ogromne szkody, ponieważ sam handlowiec może nawet nie zauważyć, że starcił klienta przez brak przygotowania.

Każda rozmowa z Klientem jest indywidualna, dlatego też handlowiec powinien być przygotowany na wszystko. Wystarczy moment, w którym handlowiec nie będzie wiedział co odpowiedzieć Klientowi i już zaczyna dominować stres, brak opanowania, itp. Te zjawiska prowadzą do utraty wiarydności, dlatego też "iluzja mistrza świata w sprzedaży"  jest czymś, czego trzeba się pozbyć jak najszybciej - jak tylko się to  w sobie zauważy.

Kolejnym błędem jest również nadmierna poufałość - często bywa tak, że więzi pomiędzy handlowcem a klientem zaczynają co raz to bardziej przypominać więzi znajomych. Zaufanie to podstawa, jednak takie więzi nie są w tym zawodzie potrzebne, ponieważ tutaj chodzi o sprzedaż, a nie o poszukiwanie nowych przyjaciół. Przyjaciele mają czasem specjalne względy, mogą prosić o różne przysługi - a nie chcemy by klient negocjował z nami obniżkę wykorzystując do tego nasze więzi poza-zawodowe. Dla kierowników sprzedaży, najbardziej denerwującym zachowaniem doświadczonych handlowców jest to, że nie dbają o terminowe wpłaty swoich Klientów. Nie są oni asertywni wobec tych, z którymi już się zakumplowali. Jest to istotne, ponieważ przy zbyt długim terminie oczekiwania to firma traci na sprzedaży.

Rozróżniamy sprawy pilne i sprawy ważne. Wbrew pozorom, te dwa słowa mają całkowicie inne znaczenia. Nawet i doświadczeni handlowcy potrafią nie rozróżniać ich, dlatego też brak planowania staje się dla nich problemem.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij