Ogólny zakres pracy handlowca można opisać jako możliwość przekazywania wszelakich informacji na temat konkretnego produktu w sposób wyrafinowany, aby Klient załapał haczyk i postanowił zakupić oferowany produkt. 

Data dodania: 2011-12-20

Wyświetleń: 3163

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jakie cechy powinien posiadać dobry sprzedawca? Jak powinien się on zachowywać się podczas spotkania z klientem? Jaką powinien przyjąć postawę? W tym zawodzie podstawowym kluczem do sukcesu jest asertywność, dlatego też powinniśmy pracować najbardziej właśnie nad nią. Jest ona ważna, ponieważ bez niej, nawet najlepszy przedstawiciel handlowy szybko się wypali - negatywne komentarze kupujących wykończą każdego, kto nie potrafi sobie z nimi poradzić.

Oprócz prezentowania sprzedawanego towaru, handlowiec powinien wykazać się także podzielnością uwagi, aby w trakcie realizacji zamówienia obserwować, a także od razu równocześnie reagować na wszystkie uwagi, odruchy i zachowania nabywcy. Musi więc być nie tylko sprawny werbalnie, umieć mówić w sposób obrazowy, ale też znać mowę ciała i potrafić ją na bierząco 'czytać' z ciała klienta.

Najważniejszą i złotą zasadą w pracy handlowca jest to, że każdego Klienta powinien traktować w sposób indywidualny. Takie podejście do potrzeb klienta świadczy o trosce o niego, o kulturze obsługi i często przesądza o wyborze dostawcy przez Klienta. Wsprowadza się to do sztuki wzbudzania zaufania. Warto w tym miejscu również podkreślić tzw. kulturę osobistą. Na nią składają się takie czynniki jak: ogólna postawapostawa, umiejętność mówienia poprawną polszczyzną (bez jakiegokolwiek bełkotu) i szacunek dla rozmówcy. Sposób obchodzenia z oferowanym towarem również może pokreślić wyjątkowość danego produktu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena