Dotarcie do klienta kosztuje sporo wysiłku, który trzeba wszelkimi sposobami minimalizować. Wielkie organizacje robią wszystko, aby marka kojarzyła się pozytywnie. Jednym ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta i urealnienia działalności w oczach zwykłych ludzi jest prowadzenie bloga firmowego.

Data dodania: 2011-12-16

Wyświetleń: 3190

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Zwykły blog prowadzony przez osobę lojalną marce może zapewnić jej komercyjny sukces. Jak to się dzieje?

Komunikacja z klientem.

Blog, na którym firma pokazuje na przykład zdjęcia uśmiechniętych pracowników (oczywiście prawdziwych, a nie wynajętych do sesji zdjęciowych modeli), produkcję, poradniki dla konsumentów i wiele innych ciekawostek jest w stanie bardzo szybko wyrobić sobie ludzki obraz w oczach swoich klientów.

Ludzki obraz?

Standardowo postrzega się firmę poprzez pryzmat wielkiej maszyny, w której każdy pracownik jest jej malutką częścią i nie ma żadnego wpływu na jej losy. Blog firmowy może burzyć stereotyp modelu korporacyjnego i stwarzać konsumentom podstawę, aby kupili produkt od prawdziwych ludzi, którzy mają rodziny, dzieci, uśmiechają się i smucą tak jak oni.

Internet szansą na zysk

Postępujący rozwój internetu oraz serwisów społecznościowych stworzył zupełnie nowe możliwości rozwoju przedsiębiorstw, które mogą bezpośrednio poznawać opinie o swoich produktach i prowadzić czytelny dialog ze swoimi klientami.

Transparentność to dzisiaj słowo, które w swoim słowniku powinna uwzględnić każda szanująca się marka. Konsument lubiący markę będzie przekazywał jej obraz całemu swojemu otoczeniu. Im ten obraz lepiej wykreowany, tym większy sukces komercyjny.

Najlepiej, aby treść na blogu wykonał seo copywriter. Unikniesz wtedy utraty jakości i dopasujesz się idealnie pod pozycjonowanie oraz czytelników.

Na zakończenie

Blog firmowy lub nawet konto na Facebooku to bardzo dobre rozwiązanie, aby zwiększyć świadomośc marki i zdobywać stopniowo grupę lojalnych klientów. Niski koszt i duża efektywność czynią z bloga firmowego potężne narzędzie promocji.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena