1
głosów
- +

Wiedza sprzedaje

Autor:

Aktualizacja: 02.12.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 795 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Bez względu na to, co sprzedajesz, jest jeden czynnik, który zawsze i wszędzie pomoże Ci sprzedawać więcej. Tym czynnikiem jest wiedza, oraz Twoja zdolność do pokazania, że nią dysponujesz.


Jeśli jesteś widziany jako osoba mająca wiedzę, pomaga Ci to sprzedawać w każdej branży. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim mówisz wtedy w sposób pewny siebie, bez cienia wahania. Twoje rozmowy sprzedażowe są więc bardziej płynne. Klienci widzą, że swobodnie odpowiadasz na wszystkie ich pytania. Jeśli pokażesz naprawdę dogłębną znajomość tematyki, to możesz bardzo szybko zbudować dużą wiarygodność w ich oczach. Czują się wtedy bardziej komfortowo i bezpiecznie, kiedy podejmują decyzję o zakupie.

Wiedza pozwala Ci także przygotować się do prezentacji sprzedażowej w znacznie lepszy sposób. Jeśli osoba ma małą wiedzę, to często prowadzi spotkanie w sposób chaotyczny, albo taki, który nie jest logiczny z punktu widzenia klienta. Sam sprzedawca może uważać, że wszystko w jego prezentacji jest poukładane i spójne logicznie, ale klient będzie miał wrażenie chaosu, będzie zmieszany, będzie przytłoczony informacjami lub będzie czuł, że nie uzyskał odpowiedzi na najważniejsze swoje pytania.

Jeśli z kolei handlowiec ma dogłębną wiedzę, to łatwiej potrafi dostosować prezentację do odbiorcy. Ponieważ sam ma wszystkie informacje poukładane w głowie, potrafi je również przekazać w taki sposób, że i rozmówca wie o co chodzi. Taki znający się na rzeczy sprzedawca może nawet zrobić dobrą prezentację, (czy wystąpienie publiczne dla klientów) praktycznie bez przygotowania (choć nigdy nie jest to zalecane, ale czasem konieczne). Dla sprzedawcy pozbawionego rozległej wiedzy, zakończyło by się to katastrofą.

Wiedza pomaga sprzedawać, ponieważ czyni nas ekspertem w oczach potencjalnego klienta. Pozwala to znacznie przyspieszyć cały proces handlowy. Wszelkie stadia rozmów związane z budowaniem zaufania i wiarygodności przebiegają dla sprzedawcy-eksperta znacznie szybciej.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij