„Reklama dźwignią handlu”- tak właśnie mawia prastare przysłowie. Ma ono w sobie pewną prawdziwą przesłankę. Nieważne co chcemy sprzedać i jak kiepskiej jakości będzie, jeśli będzie odpowiednio rozpromowane i rozreklamowane zawsze się sprzeda.

Data dodania: 2011-11-24

Wyświetleń: 850

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszych czasach reklama towarzyszy nam zawsze i wszędzie. Począwszy od prostych i tradycyjnych reklam w radio, telewizji czy w prasie, a zakończywszy na  wydarzeniach sportowo – kulturalnych gdzie reklamą jest sponsoring. Reklama również przeszła odpowiednią ewolucję oraz rewolucję. Coraz to powstają nowe media oraz środki za pomocą, których reklama może dotrzeć do audytorium.

Niegdyś nowoczesna reklama w Internecie dziś już nikogo nie dziwi. Jest raczej czymś obowiązkowym co powinien posiadać produkt lub firma godna uwagi. Dziś wykorzystuje się również inne sposoby reklamowania, sposoby oddziałujące na podświadomość. Są takie gadżety jak długopisy, kubki czy parasole reklamowe, które w odpowiedni sposób oddziaływuje na zmysł potencjalnych klientów. Poprzez chwyty psychologiczne, zapisują się w umyśle, co sprawia, że zostaną one finalnie zakupione. Cała rzesza specjalistów bada, jakie chwyty zastosować, aby reklama była coraz bardziej niezauważalna, a coraz bardziej skuteczna. W końcu wszelkie natarczywe namawianie do zakupu oraz przekonywania do racji są odbierane jako zdarzenia negatywne. Przez to właśnie ludzie dość często reagują agresywnie. Efekt tzw. zappingu, czyli skakania z kanału na kanał gdy wszędzie są puszczane reklamy oraz spoty reklamowe, jest właśnie skutkiem wszechobecnego atakowania ludzi reklamami. Jednakże to czy jesteśmy poddani eksperymentom oraz reklamom podprogowym jest problemem związanym z etyką w reklamie. Jedno jest pewne, trzeba być ostrożnym i nie dać się i zwieźć!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena