3
głosów
- +

Istota sprzedaży

Autor:

Aktualizacja: 21.11.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 3 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 3331 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Istotą procesu handlowego jest określenie, które produkty firmy zaspokajają jakie potrzeby danego klienta. Kluczowe jest, by proces ten zachodził również w umyśle klienta, a nie tylko sprzedawcy – czyli to sam potencjalny klient musi stwierdzić, że ten właśnie produkt zaspokoi taką a taką jego potrzebę. 


Dzięki temu może dojść do transakcji kupna-sprzedaży, która napędza działanie każdego przedsiębiorstwa. To właśnie sprzedaż umożliwia istnienie i funkcjonowanie firmy we wszystkich jego aspektach: produkcji, marketingu i wypłacanie wynagrodzeń wszystkim pracownikom, od szczebla sprzątaczki do prezesa. Można więc powiedzieć, że dział sprzedaży jest najważniejszym działem w każdej firmie.

Każdy sprzedawca musi więc mieć odpowiedni zestaw umiejętności i nastawienie. Musi być przede wszystkim świadomy tego, że jego praca nie polega po prostu na odwiedzaniu klientów i prowadzeniu miłych rozmów przy kawie. Jeśli złoży klientowi sześć wizyt, ale ostatecznie nie podpisze z nim umowy, to cały ten czas, który poświęcił na prowadzenie rozmów, rozpoznawanie potrzeb i przygotowywanie dopasowanych ofert – można uznać za czas stracony. Przedstawiciel handlowy może być najbardziej towarzyskim człowiekiem na świecie, może być niesamowicie wygadany i sympatyczny, ale jeśli nie potrafi doprowadzić do zamknięcia transakcji, to jego praca jest bezużyteczna.

Każdy więc sprzedawca (również ten pracujący za stałe wynagrodzenie) powinien pamiętać, że celem profesjonalnej sprzedaży jest wyłącznie generowanie zysku. Musi więc on dążyć do tego, by klient zdecydował się na zakup, podpisał niezbędne dokumenty, a następnie zapłacił. Dopiero kiedy ten ostatni warunek zostanie spełniony, dopiero kiedy pieniądze znajdą się na naszym koncie, możemy uznać dany proces sprzedażowy za zamknięty.


Podobał Ci się artykuł?
3
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij