Mowa ciała jest jednym z czynników, które wpływają na to, jak zostaniemy odebrani przez drugą osobę. I jest bardzo silnym czynnikiem, szczególnie od strony błędów, które można popełnić – błędy w komunikacji niewerbalnej mogą w przeciągu mniej niż sekundy znacząco zepsuć nasz wizerunek. 

Data dodania: 2011-11-21

Wyświetleń: 1564

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nauka prawidłowego zarządzania swoją komunikacją niewerbalną powinna więc być ważną częścią pracy każdego, kto w życiu zawodowym styka się z innymi ludźmi. Dotyczy to szczególnie sprzedawców, ponieważ oni stale są w kontakcie z samym źródłem istnienia każdej firmy – z jej klientami.

Na czym taka nauka może polegać? Powinna mieć ona wiele aspektów. Przedstawiciel handlowy powinien przede wszystkim znać zestaw gestów których należy unikać (czyli głownie „gestów zamknięcia”, takich jak krzyżowanie rąk czy nóg), ale powinien również rozumieć, jak ustawienie przestrzeni wpływa na postrzeganie drugiej osoby. Chodzi o takie sprawy, jak czy wybrać miejsce naprzeciwko klienta, czy z boku, albo w którym momencie rozmowy przesiąść się z jednego miejsca na drugie.

Ważne jest także wykształcenie w sobie nawyku przyjmowania właściwej postawy ciała i używania właściwej gestykulacji (czyli głównie „gestykulacji otwartej”). Ciało sprzedawcy powinno spontanicznie, samo z siebie przyjmować takie właśnie ułożenie, które wzbudza zaufanie i stosować takie gesty, które budują wrażenie kompetencji.

Poza tym jest jednak jeszcze jeden aspekt, często nauczany na szkoleniach sprzedażowych. Dobry przedstawiciel handlowy musi umieć świadomie dostosować swoją mowę ciała do mowy ciała klienta podczas każdej rozmowy. Chodzi tu o tzw. „odzwierciedlenie”, czyli o sytuację gdy ciało sprzedawcy przyjmuje podobną pozycję, podobny wyraz twarzy, podobny kąt nachylenia tułowia i używa podobnych gestów jak ciało klienta. To jest najsilniejsza technika budowania kontaktu, jeśli chodzi o mowę ciała. Pozwala niezauważenie stworzyć nić porozumienia, a następnie wpłynąć na motywację klienta do zakupu. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena